عارف از آغاز فعالیت برای مجلس دهم خبر داد

خورنا: محمد‌رضا عارف که پس از امضای دفتر یادبود نلسون ماندلا در سفارت جمهوری آفریقای جنوبی با خبرنگاران سخن می‌گفت از تشکیل کارگروهی برای مطالعه و بررسی ایجاد حزب متبوعش خبر داد.

وی افزود: با توجه به جایگاه احزاب احساس کردیم باید فعالیت‌های سیاسی را در قالب تشکیلاتی ساماندهی کرد تا به طور شفاف مواضع خود را اعلام کنیم.

عارف تصریح کرد: از چند ماه قبل بررسی جدی موضوع آغاز شده اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدند و مطمئنا هر روز به تصمیم برسند همان روز اعلام خواهم کرد.

وی با بیان اینکه در حال ارزیابی شرایط کشور و گروه‌های سیاسی و تشکل‌ها هستیم متذکر شد مبنایم این است که اگر قرار شد فعالیت سیاسی در قالب حزب داشته باشیم، بیشتر به سمت همگرایی و تقویت تحزب و جایگاه تشکل‌های سیاسی باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: فعالیت‌ برای حضور در انتخابات مجلس دهم را در حد راهبردها آغاز کردیم و در حال کار هستیم.

عارف افزود: معتقدیم همه گروه‌های سیاسی باید از الان کار انتخاباتی را آغاز کنند تا انتخاباتی پرشور در حد انتخابات ریاست جمهوری و یا با مشارکتی بالاتر داشته باشیم.

عارف در عین حال خبر نامزدی‌اش برای انتخابات میان دوره‌ای مجلس نهم از حوزه انتخابیه تفت و میبد را شایعه‌ای دانست.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در خصوص عملکرد دولت در سیاست خارجی و مذاکرات ژنو اظهار داشت: موضع من نسبت به سیاست خارجی دولت مثبت است و روند خوبی طی شده و به دوستان دست مریزاد می‌گویم.