آغاز عملیات اجرایی پروژه عظیم “شیمی شهر” در منطقه آزاد اروند

خورنا: تفاهم‌نامه تامین مواداولیه شرکت‌های فعال و درحال تاسیس در منطقه با زمینه فعالیت صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در منطقه آزاد اروند منعقد شد.

اسماعیل زمانی، مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: پیرو حضور دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در منطقه آزاد اروند و بازدید وی از بخش‌های مختلف صنعتی، تجاری و گردشگری منطقه و دستور ویژه در خصوص احداث شهرک “شیمی شهر” در منطقه آزاد اروند تفاهم‌نامه‌ای در جهت استقرار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بین سازمان منطقه آزاد اروند و پتروشیمی آبادان منعقد شد.

وی افزود: در بازدیدهای به‌عمل آمده اراضی موردنیاز احداث “شیمی شهر” مشخص و همچنین کمیته‌ای تخصصی متشکل از مدیریت صنایع سازمان و رئیس مجتمع فنی پتروشیمی آبادان به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار تعیین و مقرر شد تا کلیه تصمیم‌گیری‌های جهت استقرار سرمایه‌گذاران این پروژه به مرحله اجرا برسد.

زمانی ادامه‌داد: شرکت پتروشیمی آبادان نسبت به تامین مواداولیه موردنیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در منطقه براساس تولیدات و محصولات فعلی شرکت شامل “پی وی سی، دو دیسل بنزن D.D.B ، سود سوزآور” و تولید مواداولیه موردنیاز دیگر که با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی خطوط تولید و واحدهای زیر مجموعه قابلیت تولید و تامین آن‌ها را دارد، همکاری و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد اروند گفت: مواداولیه کلیه واحدهای تولیدی و صنعتی که از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به شرکت پتروشیمی آبادان معرفی می‌شوند، توسط این شرکت در اولویت تامین قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مجتمع پتروشیمی آبادان تصریح‌کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی که قابلیت اجرا در منطقه را داشته باشند با همکاری طرفین تهیه و همچنین سرمایه‌گذار آن جذب خواهد شد.

زمانی اظهارداشت: در صورت عدم تولید برخی از مواداولیه (خوراک) موردنیاز واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در منطقه، شرکت پتروشیمی آبادان نسبت به تامین مواداولیه از طریق هماهنگی با سایر مجتمع‌های پتروشیمی و شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ تایپکو اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند افزود: با توجه به تاکید دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در خصوص احداث “شیمی شهر” در منطقه آزاد اروند و اعلام آمادگی شرکت پتروشیمی آبادان مبنی بر تامین مواداولیه و نیروهای متخصص صنایع پایین‌دستی پتروشیمی اقدامات لازم با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند در جهت استقرار صنایع توجیه‌پذیر و تامین مواداولیه صورت می‌پذیرد.