خودروی قذافی کجاست؟

خورنا: در حالی که طی چند روز گذشته تصاویر و فیلم کشته‌شدن معمر قذافی در رسانه‌های جهان منتشر شد، کسی درباره خودروی منحصر به فرد و فوق ایمن او خبری ندارد.

پایگاه خبری Sabotage Times در گزارشی نوشت: دیکتاتور لیبی در دوران حکومت خود تنها به ‌لباس‌های با دکمه‌های بزرگ یا چادری که در آن می‌خوابید، علاقه نداشت، بلکه او به خودروی فوق ایمنی هم علاقه داشت که به درخواست شخصی او ساخته شد.

مسئولان دولت لیبی در آن زمان ادعا کرده بودند که خودروی ساخته شده برای قذافی امن‌ترین خودرو در جهان بوده و بیشتر شبیه یک موشکک بزرگ است. این خودرو دارای سالنی با پنج صندلی و یک سیستم دفاع الکترونیکی و مجهز به کیسه‌های هوا بود. این خودرو همچنین مجهز به ضربه‌گیر تاشو بوده تا در هنگام تصادف از آن استفاده شود.

خودروی منحصر به فرد قذافی در ماه آگوست امسال و زمانی که انقلابیون وارد منطقه باب العزیزیه شدند، کشف شد. البته انقلابیون در مقر اصلی قذافی در طرابلس کلکسیونی از خودروهای لوکس و حتی دوست دار محیط از جمله فیات ۵۰۰ کاملا برقی را کشف کردند.

خودروی ۱۰۰ هزار یورویی که توسط شرکت ایتالیایی کاستانا میلانو ساخته شده، نیز در باب العزیزیه کشف شد. دولت لیبی در سال ۲۰۰۹ به صورت مخفیانه سفارش ساخت این خودرو را به ایتالیایی‌ها داده بود. این خودرو آخرین بار در هنگام حضور انقلابیون در مقر قذافی دیده شد و حتی عکاس یکی از رسانه‌های خبری نیز از آن عکس‌برداری کرد، اما از آن به بعد دیگری کسی این خودرو منحصر به فرد را که حتی توسط انقلابیون در خیابانهای طرابلس رژه رفت، ندیده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *