جذب ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به تعاونی دهیاران بهبهان

خورنا: بخشدار مرکزی بهبهان از جذب ۴۷۰ میلیون تومان اعتبار به تعاونی دهیاران خبر داد.

جابر محبوب  اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار تعاونی دهیاران بخش مرکزی بهبهان تا کنون ۴۷۰ میلیون تومان اعتبار جذب و به دهیاری ها جهت کارهای عمرانی صرف شده است.

وی تصریح کرد: این پروژه ها در قالب ۱۲۶۰۰ متر اجرای دوطرفه جدول  و ۴۸۰متر اجرای پل و کانال بلوکی و احداث ۲۱۰۰ متر پارک هزینه شد است.

بخشدار مرکزی بهبهان افزود: خرید لوازم و نصب وسایل پارک روستایی و خرید و نصب تجهیزات حمل و نقل عمومی به تعداد ۱۴۰ دستگاه  هزینه شده است.

وی ادامه داد: از ۱۰۵ روستای و مکان  تحت پوشش بخش مرکزی بهبهان فقط ۳۲ دهیاری به ثبت رسیده و مشغول فعالیت می باشند.

محبوب همچنین عنوان کرد: تشکیل شوراهای اسلامی و دهیاری ها در نواحی روستایی،  اقدامی بسیار موثر در فرایند مردم سالاری و مشارکت مردم در سرنوشت خویش محسوب می شود.

وی ادامه داد: دهیاری ها از بدو تشکیل تاکنون با استفاده از همیاری و مشارکت مردم و کمک های دولت به منظور رفع نیازمندی های عمومی، جمع آوری زباله، ارائه خدمات عمومی و توسعه معابر اقداماتی انجام داده اند. که اجرای طرح هادی، برنامه خدمات عمومی و برنامه خدمات اجتماعی- اقتصادی، سه فعالیت عمده دهیاریها را تشکیل می دهد
بخشدار مرکزی بهبهان با تاکید بر اینکه دهیاری ها و شوراها پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند افزود: امید است با این هماهنگی و تعامل بین مردم و مسئولین مشکلات روستایی روز به روز درموضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی رفع و کم رنگ تر شود.

انتهای خبر/ حسین محمدی فرد