افزایش خلوص گاز اکسیژن در بیمارستان‌های خوزستان

خورنا: کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان از افزایش خلوص گاز اکسیژن در بیمارستان‌های سطح استان خبر داد.

داوود عبدالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در راستای اجرای طرح استانداردسازی گاز اکسیژن طبی بیمارستان‌ها در استان خوزستان که مرحله سوم آن از شهریور ماه سال جاری آغاز شده در مجموع ۲۳ مورد بازدید و بازرسی و آزمون خلوص اکسیژن از بیمارستان‌های استان خوزستان به عمل آمده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها بیمارستان‌ها از نظر خلوص دستگاه اکسیژن‌ساز، خلوص سیلندرهای اکسیژن، ویژگی، وضعیت نگهداری، شیر، رنگ، برچسب هشدار و نشانه‌گذاری، سیلندرها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان تصریح کرد: تعداد ۳۵ مورد آزمون بر روی دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بیمارستانی و ۸۸ مورد آزمون بر روی سیلندرهای مورد استفاده در بیمارستان‌ها بر اساس استانداردهای ملی ایران به شماره‌های ۱۰۷۶۶ و ۳۲۴۰ صورت گرفته است که نتایج به دست آمده حاکی از افزایش خلوص گاز اکسیژن در بیمارستان‌های مورد آزمون دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ۱۳ بیمارستان نیز تذکر کتبی صادر و مهلت داده شد تا برای رفع نواقص اقدامات لازم را انجام دهند.