‌زاکانی در دانشگاه آزاد ماهشهر: تیم مذاکره‌کننده مرا‌قب نظام سلطه با‌شد

خورنا: دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ‌با بیان اینکه آمریکا پروژه ایران‌هراسی را دنبال می‌کند، گفت: در بیانیه‌ای که پس از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ صادر شد آمریکا تلاش کرد ایران هراسی را دنبال کند و ما نیز تلاش داریم این مسئله را خنثی کنیم.

علیرضا زاکانی در همایش سیاسی و جلسه پرسش و پاسخ که به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر برگزار شد،اظهار کرد: خودباوری در سایه ایمان جریان دانشجویی را از وابستگی و پیوستگی مبرا می‌کند.

وی افزود: جریان دانشجویی ثابت کرده است که در دفاع از ریشه‌های انقلابی و منافع ملی هیچ نوع وابستگی و خودباختگی را برنمی‌تابد. دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: عده‌ای در کشور علاقه دارند جریان دانشجویی وابسته به خودشان باشد و از این جریان به نفع خود بهره‌برداری کنند.

*شرایط امروز بسیار حساس است

زاکانی با بیان اینکه شرایط امروز بسیار حساس است، تأکید کرد: جریان دانشجویی باید در صحنه باشد که اگر چنین نباشد دچار اشکال و خلأ خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان زیادی را درون خود دارد که باید میدان‌دار جریانی باشند که مهم‌ترین نیاز امروز در این شرایط حساس است.

*بحث امروز انرژی هسته‌ای هم‌سطح مواجهه دو تمدن است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اهمیت موضوع هسته‌ای اشاره کرد و گفت: سطح بحث انرژی هسته‌ای را نباید کمتر از سطح مواجهه دو تمدن بدانیم.

زاکانی ادامه داد: ما به سمت یک تمدن اسلامی در حرکت بوده و مخاطب آیه قرآنی «ونرید أن نمن علی‌الذین استضعفوا فی‌الارض و نجعلهم الأئمه و نجعلهم الوارثین» هستیم.

وی تصریح کرد: انتهای این مسیر مقدس، یک جهانی شدن بسیار مطلوب است و این جریانی است که در حال ادامه مسیر است. دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه می‌خواهیم به عنوان یک ملت برجسته نقش خود را به خوبی ایفا کنیم، اظهار داشت: افق ما کاملاً معلوم و مشخص است و تلاش می‌کنیم یک جامعه نمونه را بسازیم.

*نظام جمهوری اسلامی ایران از بعد مادی و معنوی یک نظام نمونه است

زاکانی با تأکید بر اینکه نظام ما یک نظام نمونه است، تصریح کرد: نمود عدالت در جای جای این مملکت مشخص است و نظام مقدس جمهوری اسلامی از بعد مادی و معنوی یک نظام نمونه است.

وی خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل دنیا به دنبال یک جهانی‌سازی تصنعی است که ابزارهای آن بهره‌گیری از علم و فناوری و برخورد سخت با ملت‌هاست.

*ایران و دنیا دو نقطه مخالف هم را دنبال می‌کنند

نماینده مردم تهران در خانه ملت اذعان داشت: ما و دنیا دقیقاً دو نقطه مخالف یکدیگر را دنبال می‌کنیم.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مذاکرات و توافق هسته‌ای ایران با ۱+۵ اشاره کرد و گفت: در سی سال آینده ذخایر نفتی ایران به پایان خواهد رسید و علاوه بر احتیاج به شرق و غرب باید مقابل آنها گردن نیز کج کنیم.

وی تأکید کرد: هرگز نباید مقابل نظام سلطه کوتاه بیائیم و از حق طبیعی و مسلم خود بگذریم.

*نظام سلطه به دنبال وابسته کردن ما به خود است

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه نظام سلطه دست به هر جنایتی می‌زند که به دانش و فناوری هسته‌ای دست پیدا نکنیم، اظهار داشت: به فضل الهی و به برکت جوانان این مرز و بوم، امروز مسیری طی شده است که به فناوری روز دنیا دست پیدا کرده‌ایم.

زاکانی با تأکید بر اینکه نظام سلطه در تلاش برای محروم کردن ایران اسلامی از فناوری هسته‌ای است، تصریح کرد: نظام سلطه اگر نتواند ما را محروم کند در نهایت به دنبال این خواهد بود که ما را وابسته به خود کند.

وی خاطرنشان کرد: نمونه عینی این مسئله پزشکی هسته‌ای است که به عنوان صلح‌آمیزترین بخش این انرژی مطرح است که در این رابطه نظام سلطه سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرد.

*آمریکا پروژه ایران‌هراسی را دنبال می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا پروژه ایران‌هراسی را دنبال می‌کند، گفت: در بیانیه‌ای که پس از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ صادر شد آمریکا تلاش کرد ایران هراسی را دنبال کند و ما نیز تلاش داریم این مسئله را خنثی کنیم.

زاکانی بیان داشت: تهدیدهای درون این بیانیه را خودمان به خوبی فهم می‌کنیم و تلاش داریم این تهدیدها را به حداقل برسانیم.