صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصول خرما

خورنا: کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان از صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصول خرما برای نخستین‌بار در استان خبر داد.

مازیار فرامرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در راستای اجرای آیین نامه صدور محصولات کشاورزی دارای حدود مجاز باقیمانده سموم و آفتکش‌ها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان برای نخستین‌بار در سطح استان خوزستان اقدام به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصول خرمای دارای حدود مجاز باقیمانده سموم و آفتکش‌ها شده است.

وی افزود: این محصول با همت و تلاش مضاعف عبدالحسین عبودی کشاورز فعال در زمینه تولید محصولات کشاورزی دارای حدود مجاز باقیمانده سموم و آفتکش‌ها در شهرستان باوی تولید شده که البته وی تولید این محصول را تحت نظارت و هدایت کارشناسان کلینیک گیاه پزشکی خوزستان به انجام رسانده است.

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان همچنین عنوان کرد: استفاده بیش از حد مجاز سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی باعث ایجاد مانده بیش از حد مجاز فلزات سنگین و سموم دفع آفات در بافت گیاه و انتقال به بدن انسان شده که خود از عوامل اصلی ایجاد انواع مختلف سرطانها هستند که جا دارد مسئولان استان به منظور گسترش تولید و فرهنگ‌سازی لازم برای تولید و مصرف اینگونه محصولات، کشاورزان فعال در این زمینه را مورد تشویق و حمایت همه جانبه قرار دهند.

وی در پایان گفت: این اداره کل آمادگی کامل خود را برای صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد محصولات کشاورزی دارای حدود مجاز باقیمانده سموم و آفتکش‌ها که تحت نظارت و راهنمایی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان تولید شده باشند را به همه کشاورزان علاقمند اعلام می‌دارد.