وصیت قذافی: مرا در زادگاهم دفن کنید

خورنا: قذافی در وصیتنامه‌اش خواستار دفن جسدش در قبرستان خانوادگی‌شان در سرت شده و از نیروهای وابسته به خود خواسته بود تا به مقاومت و مبارزه با اشغال‌گران ادامه دهند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی در وصیتنامه‌ای که یک سایت نزدیک به وی آن را در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده است، از طرفدارانش خواسته تا جسد وی را در سرت و در کنار اعضای خانواده‌اش دفن کنند و با خانواده او خصوصاً زنان به خوبی رفتار کنند.

بنا به گفته این سایت، قذافی این وصیت‌نامه را در هفدهم ماه جاری میلادی (اکتبر) چند روز قبل از کشته‌شدنش نوشته و آن را به سه نفر سپرده تا در صورت مرگش آن را اعلام کنند.

قذافی این وصیت‌نامه را با آیه‌ای از قرآن آغاز کرده و وصیت کرده است تا جسد وی را غسل ندهند و براساس تعالیم اسلامی و در همان پیراهنی که می‌میرد دفن کنند.

در این وصیتنامه قذافی همچنین خواسته است تا با خانواده او از جمله زن‌ها و کودکان رفتار خوبی بشود و ملت لیبی هویت خود و تاریخ و دستاوردهای خود را حفظ کند.

وی در ادامه با تاکید بر استمرار مقاومت علیه بیگانگان آورده است: وصیت می‌کنم تا در مقابل دشمنان خارجی که به کشور ما هجوم آورده‌اند مقاومت کنید و این مقاومت را ادامه دهید.

قذافی در ادامه آورده است: همه می‌دانند که ما آزاده هستیم و در حالی که می‌توانستیم زندگی شخصی آرامی داشته باشیم و با اشغال‌گران معامله کنیم اما مقاومت را برگزیدیم و اینکه از شرف و عزت خود دفاع کنیم و اگر به این زودی‌ها پیروز نشویم به همگان درسی خواهیم داد تا نسل‌های بعد از ما آن را فراموش نکنند چرا که انتخاب میهن، قهرمانی است و فروختن آن خیانت و تاریخ غیر از این نمی‌نویسد؛ هرچند بخواهند آن را وارونه جلوه دهند.

وی در پایان آورده است که سلامش را به تک‌تک افراد خانواده و آزادگان لیبی و جهان برسانند.

از سوی دیگر مشایخ قبایل قذاذفه با درخواستی از شورای انتقالی لیبی رسماً از این شورا خواستند تا جسد قذافی و پسرش را تحویل این قبیله دهند تا براساس موازین شرعی در سرت به خاک سپرده شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *