تخصیص اعتبار به منظور اصلاح شبکه فرسوده فاضلاب خوزستان

خورنا: مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان خواستار تخصیص اعتبار به منظور اصلاح ۳۲ درصد باقیمانده شبکه فرسوده فاضلاب در استان شد.

محمدعلی صنیعی‌نژاد اظهار کرد: با وجود عدم تخصیص کامل اعتبارات بخش آبرسانی ۱۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده آب استان در سال جاری انجام شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۲۹۰ کیلومتر اصلاح شبکه در استان انجام شده است افزود: طبق بررسی‌ مشاوران در سال ۸۶ از میان ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه آب و یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در سطح استان ۶۰ درصد فرسودگی وجود داشت که با کمترین اعتبارات عمرانی تخصیص داده شده در سالیان گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده آب استان در طول پنج سال اخیر اصلاح شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان با بیان اینکه هنوز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط شبکه فرسوده در استان وجود دارد، ادامه داد: با توجه به حجم وسیع کار و نیاز به اصلاح هرچه سریع‌تر شبکه‌های آب که بعضا قدمتی ۴۰ ساله دارند، ضروری است نسبت به تامین اعتبار و نقدینگی لازم برای اصلاح ۳۲ درصد شبکه فرسوده باقی مانده اقدام لازم صورت پذیرد.

وی ارتقای سطح کمی و کیفی آب، آبرسانی پایدار، جلوگیری از پرت آب و کاهش هزینه‌های ناشی از نگهداری و تعمیرات شبکه فرسوده را از دستاوردهای اصلاح و بهسازی شبکه‌های فرسوده عنوان کرد.

گفتنی است هم‌اکنون حدود ۶۳۰ هزار مشترک آب در ۵۷ شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب خوزستان قرار دارند و پنج شهر دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک به مجموعه این شرکت افزوده خواهند شد.