آلودگی خوزستان به دلیل فعالیت ناقص صنعتی است

خورنا: نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی هوا در خوزستان به دلیل فعالیت ناقص صنعتی و نفتی است و باید برای رفع مشکلات پیرامون این پدیده تلاش کرد.

اسماعیل جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: آلودگی‌های به عمل آمده در شهر اهواز و سایر شهرهای خوزستان به دلیل فعالیت ناقص صنایع و شرکت‌های نفتی است و باید این مشکلات را بررسی کارشناسی کرد و برای رفع این معضلات برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: رفع مشکلات آلودگی هوا در خوزستان نیازمند عزم ملی است و باید از توان کارشناسان استانی و ملی در این زمینه استفاده برد تا بتوان در این زمینه گامی موثر برداشته شود.

جلیلی با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌های موجود در این باره گفت: بر این اعتقاد هستیم که آلودگی نفتی و فعالیت ناقص شرکت‌های صنعتی در خوزستان از سویی و فراهم شدن شرایط جوی در خوزستان برای بروز این پدیده دست به دست هم داده است تا به بروز این مشکل دامن بزند و به این دلیل باید دلایل رخداد این مشکل را شناسایی و برطرف کرد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند تا در راستای کاهش مشکلات در این حوزه گام‌های موثری برداشته شود و در این زمینه اقدامات بسیار زیادی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: مشکل آلودگی شهر اهواز برای الان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و آینده استان خوزستان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.