نسبت کشته‌های عراقی به شهدای ایرانی یک به ۱۰ است

خورنا: رئیس کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در تفحص‌هایی که در طی این سال‌ها انجام داده‌ایم نسبت سربازان کشته شده عراقی به شهدای کشورمان یک به ۱۰ بوده است.

سردار سیدمحمد باقرزاده در حاشیه مراسم تبادل شهدای کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: از زمان پذیرش قطعنامه تاکنون ۶۵ مرحله تبادل شهدا انجام شده و امروز شصت و ششمین مرحله را پشت سر می‌گذاریم.

وی افزود: در این مرحله از تبادل، اجساد ۱۳۱ سرباز عراقی که در خاک کشور عراق تفحص شده بود به مقامات این کشور تحویل داده شد به علاوه اینکه جسد ۱۲ سرباز عراقی که در خاک کشور ما یافت شده بود.

رئیس کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در مقابل پیکر ۳۸ شهید دوران دفاع مقدس کشورمان که در جزیره مجنون تفحص شده‌اند امروز تحویل گرفته شد.

وی ادامه داد: این شهدا مربوط به عملیات‌های خیبر، ترک دشمن در مجنون، رمضان و والفجر ۸ بوده‌اند.

باقرزاده همچنین عنوان کرد: در تفحص‌هایی که در طی این سال‌ها انجام داده‌ایم نسبت سربازان کشته شده عراقی به شهدای کشورمان یک به ۱۰ است، یعنی به ازای هر یک شهید ایرانی، ۱۰ سرباز عراقی کشته شده است.

وی تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد که سربازان اسلام چگونه مقابل دشمن ایستادند و از خاک کشورمان دفاع کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، پیکر ۳۸ شهید گلگون کفن کشورمان صبح امروز با حضور مقامات دو کشور ایران و عراق وارد شلمچه شد.

در این مراسم جسد ۱۲ کشته عراقی تحویل مقامات کشور عراق شدند.

پیش از این جسد ۱۳۱ عراقی تفحص شده در عملیات فاو به مقامات کشور عراق تحویل داده شده بود.