واکنش ابتکار به شایعه وجود اورانیوم در هوای اهواز

خورنا: اهوازی ها با شروع بارش های پاییزی روزهای سختی را تجربه کردند؛ با بارش اولین باران، بیشتر آنها دچار مشکلات تنفسی شدند و کار برخی هم به بیمارستان کشید.

به گزارش خبرآنلاین، در روزهای اول، علت این مشکل باران اسیدی اعلام شد، اما در حالیکه به نظر می رسید دیگر مشکل حل شده اما دوباره این اتفاق در اهواز افتاد. این مشکل سبب شد تا برخی اعضای کمیسیون بهداشت همراه برخی کارشناسان وزارت بهداشت برای بررسی این موضوع به اهواز سفر کنند.

نظر نمایندگان مجلس

سید شکرخدا موسوی نماینده اهواز پس از این سفر به باشگاه خبرنگاران گفت: آنچه که روشن است این است که آلودگی هوای اهواز ناشی از آلاینده‌های صنایع و مراکز نفتی است چون در طول ۷ یا ۸ ماه گذشته پدیده ریزگردها به ندرت به وقوع پیوست و این نشان می‌دهد که احتمال وجود آلاینده‌های صنعتی و نفتی در هوای اهواز بیشتر است.

او گفت: بر اساس قول‌هایی که مسئولان دادند، تا حدودی نسبت به حصول نتایج مثبت در این زمینه خوش‌بین هستم. البته زمان دقیقی برای پاسخگویی مسئولان تعیین نشد اما با توجه به این‌که ضرورت دارد پیگیری‌های نمایندگان خوزستان در این زمینه به سرعت رسیدگی شود، تا پاسخی در این رابطه دریافت کنیم.

واکنش رئیس سازمان محیط زیست

در ان میان برخی نمایندگان هم آلوده بودن ریزگردهای شهر اهواز به اورانیوم را اعلام کردند. اکنون معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست به این اظهار نظر واکنش نشان داده است: نمایندگان مجلس مرجع تشخیص علت آلودگی هوای اهواز نیستند.

او دراین باره به ایسنا گفت: برای تشخیص علت آلودگی هوای شهر اهواز و مسمومیت مردم دستگاه‌های پیشرفته‌ای را فرستاده‌ایم و نتایج بزودی انجام خواهد شد. نمی‌توانیم یک شبه مشکل آلودگی هوای کلانشهرها را حل کنیم، در شهر اهواز برنامه‌های جدی در دست داریم از جمله اینکه صنایع باید تمام فعالیت خود را استاندارد کنند و وزارت نفت باید سوخت مناسب به مردم تحویل دهند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با وجود آنکه ضوابطی را برای صنایع و وزارت نفت تعیین کرده‌ایم و آنها باید هر چه سریعتر آن را اجرا کنند اما باید در نظر داشت که این فعالیت‌ها برای استقرار استانداردها هشت سال تعطیل بوده و تنها ۱۰۰ روز از دولت جدید می‌گذرد، با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.