خوزستان، آخر هفته بارانی است

خورنا: معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان از بارش باران در استان، احتمال آبگرفتگی در شهرهای شمالی و تداوم این وضعیت تا پایان هفته خبر داد.

علی‌رضا غلام‌پور اظهار کرد: با تقویت سامانه کم‌فشار در خوزستان و همراهی آن با تشکیل خط ناپایدار در لایه میانی جو انتظار می‌رود ابرناکی گسترده‌ای را در استان شاهد باشیم که به تدریج با بارندگی همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس در ۲۴ ساعت آینده، آسمان استان نیمه ابری، به تدریج تمام ابری همراه با رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان گفت: با توجه به این‌که شهرهای شمالی استان بیشتر تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند و بارش های قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت، آبگرفتگی در این شهرها دور از انتظار نیست.

غلام‌پور گفت:
در پی این پیش‌بینی‌ها، هواشناسی خوزستان اطلاعیه‌ای صادر کرده است. در این اطلاعیه آمده است: “بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی عددی تولید شده در این اداره کل نشان دهنده شکل گیری یک سامانه باران‌زاست که به طور موثر کل استان به خصوص مناطق شمالی و شرقی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، لذا انتظار داریم امروز، چهارشنبه(۱۳ آذرماه) بارش به صورت پراکنده و از پنج شنبه تا غروب جمعه شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید باشیم.

بارش در قسمت های شمالی، شرق استان و مناطق کوهستانی از شدت بیشتری برخوردار می‌باشد، که احتمال آب‌گرفتگی در این مناطق دور از انتظار نیست. تاثیر سامانه مذکور در مناطق جنوبی شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان از شدت کمتری برخوردار می‌باشد. در این مدت شمال خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.”