بندر صیادی آبادان احداث می‌شود

خورنا: رئیس اداره شیلات آبادان گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال بندر بزرگ صیادی آبادان در مدت زمان ۳۶ ماه احداث می‌شود.

حسن هلالات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، بندر صیادی ثامن‌الائمه آبادان در موعد مقرر و بر اساس برنامه‌های زمان‌بندی شده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اهمیت این بندر صیادی افزود: بهره‌برداری از بندر صیادی ثامن‌الائمه آبادان در ساماندهی شناورها و قایق‌های صیادی و همچنین تسهیل در تخلیه صید شناورها تأثیر بسزایی دارد.
رئیس اداره شیلات آبادان هدف از اجرای این طرح را چنین عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح، تأمین زیرساخت‌های لازم برای پهلوگیری شناورهای صیادی برای تخلیه صید و توقف ایمن و بارگیری تدارکات در محدوده شهر آبادان و اروندرود است.
وی با اشاره به میزان اعتبار تخصیص داده شده به این طرح گفت: هزینه اجرای این طرح بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان شیلات ایران است.
هلالات با بیان اینکه با توجه به طراحی زیبای این بندر، موقعیت گردشگری منطقه نیز با راه‌اندازی بندر صیادی ثامن الائمه بهبود می‌یابد خاطرنشان کرد: این بندر صیادی در مجاورت اسکله ثامن‌الائمه و بازار ماهی آبادان احداث می‌شود.
به گفته وی تأسیسات این بندر شامل اسکله‌های تخلیه و بارگیری، پارکینگ شناورهای صیادی، ساختمان اداری، تأسیسات سوخت‌رسانی، پل‌های دسترسی ثابت به اسکله‌ها و محوطه‌سازی و جاده‌های دسترسی به اسکله‌ها است.
رئیس اداره شیلات آبادان همچنین در خصوص ارائه خدمات مطلوب به صیادان اشاره کرد و گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب به صیادان جایگاه سوخت‌رسانی بندر صیادی اروندکنار راه‌اندازی شده و به قایق‌های صیادی خدمات ارائه می‌دهد.
وی بیان کرد: همچنین در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مدیریت بهره‌برداری بنادر صیادی اروندکنار و چوئبده این شهرستان به بخش خصوصی واگذار شدند.
هلالات با بیان اینکه با توجه به عملکرد مثبت این بنادر درصدد هستیم مدیریت بهره‌برداری سایر بنادر صیادی این شهرستان به تعاونی‌ها و بخش خصوصی واگذار شود ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ قایق و ۱۵۰ لنج صیادی در بندر اروندکنار فعال و از این طریق امرار معاش می‌کنند.
وی بیان کرد: به اجرای موفقیت‌آمیز قانون هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اضافه کرد: خوشبختانه مشکل سوخت صیادان منطقه برطرف شده است.
رئیس اداره شیلات آبادان در پایان مدت زمان اجرای طرح بندر بزرگ صیادی آبادان را را ۳۶ ماه عنوان کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *