عضو شورای استان: از انتقال آب کارون جلوگیری میکنیم/ وزارت نفت حق آلایندگی ماهشهر را پرداخت کند

خورنا: رئیس کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر ماهشهر خواستار پرداخت حق آلایندگی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی از سوی مسئولان وزارت نفت به این شهر شد.

سعید حیاتی اظهار کرد: با توجه به اینکه خوزستان از لحاظ خشکسالی یکی از استان‌های کم آب کشور بوده انتقال آب کارون به دشت‌های مرکزی کشور جایز نیست.

وی اضافه کرد: این انتقال از سوی مسئولان وزارت نیرو غیرکارشناسی و باعث نابودی کشاورزی خوزستان می‌شود.

رئیس کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر ماهشهر تصریح کرد: با طرح مسئله در شورای استان و جمع‌بندی اعضا در خصوص غیرقانونی و غیرکارشناسی بودن انتقال آب کارون به فلات مرکزی، از انتقال آن جلوگیری می‌کنیم.

وی در ادامه به برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود در شورای استان بیان کرد و افزود: پیگیری مطالبات مردم از مسئولان استانی و کشوری با شناسایی نقاط قوت و ضعف شهرستان‌ها از برنامه‌هایم برای حضور در شورای استان بوده و است.

حیاتی همچنین عنوان کرد: از دیگر برنامه‌هایم پیگیری در خصوص صنایع پائین‌دستی پتروشیمی و توسعه بخش صیادی در شهرستان بندر ماهشهر است.

وی اضافه کرد: یکی از معضلاتی که در استان خوزستان و بندر ماهشهر است آلایندگی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بوده که بر محیط‌زیست تأثیر گذاشته است.

نماینده شورای شهرستان بندر ماهشهر در شورای استان خوزستان تصریح کرد: متأسفانه این آلایندگی‌ها بر سلامت مردم تاثیر بسیار ناهنجاری را صورت گرفته و عوارض آن از سوی مسئولان مربوطه پرداخت نمی‌شود که با طرح در شورای استان پیگیر این مسئله به مسئولان وزارت نفت هستم.

وی در پایان گفت: دیگر برنامه‌هایی که در شورای استان پیگیری می‌کنم ایجاد شورایی منسجم و همفکر با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب برای توسعه و آبادانی استان خوزستان خواهد بود.