جزئیات توزیع سیمکارت نسل سوم در کرج و تهران/ آغاز عرضه تجاری ۰۹۲۰

خورنا: یک مقام مسئول در شرکت تامین تله کام با اشاره به راه اندازی اولیه شبکه اپراتور سوم موبایل از توزیع و عرضه تعداد محدودی سیم کارت نسل سوم در شهر کرج خبر داد و گفت: بزودی عرضه تجاری سیم کارتهای اپراتور سوم در این شهر آغاز می شود.

شاهین آرپناهی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه تاکنون سیمکارتهای نسل سوم در مجموعه تامین تله کام تست و مورد ارزیابی قرار گرفته بود اظهار داشت: در حال حاضر و با راه اندازی اولیه شبکه اپراتور سوم، این سیمکارتها در خارج از مجموعه تامین تله کام و توسط افرادی دیگر در حال استفاده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد محدودی سیمکارت در کرج توزیع شده و شبکه به بهره برداری رسیده است ادامه داد: خیلی طول نخواهد کشید که توزیع تجاری برای متقاضیان را آغاز کنیم.

مدیرکل ارتباطات تامین تله کام با بیان اینکه به زودی سیمکارتهای تامین تله کام در تهران نیز آغاز خواهد شد در مورد انتخاب نام تجاری برای سیمکارتهای تامین تله کام که برخی از اخبار از درنظر گرفتن نام “رایتل” برای آن خبر داده بودند نیز گفت: هنوز نام قطعی برای این سیمکارتها درنظر گرفته نشده و در حال بررسی چندین انتخاب هستیم اما به طور قطع هیچ نام تجاری تا زمانی که از سوی تامین تله کام اعلام نشود قطعیت نخواهد داشت.

به گزارش مهر، براساس اعلام تامین تله کام، شبکه اپراتور سوم تلفن همراه بعد از ۶ ماه تاخیر از زمان بهره برداری در کرج راه اندازی اولیه شد تا علاوه بر امکان استفاده از سرویس‌های پایه نظیر تماس صوتی و پیام کوتاه برای نخستین‌بار در کشور امکان دسترسی به شبکه اینترنت و نیز تماس تصویری بر روی گوشی‌های تلفن همراه بر پایه نسل سوم موبایل – ۳G – و با کد ۰۹۲۰ فراهم شود.

این اپراتور اعلام کرده که در صورت همکاری مناسب شهرداری تهران و تسریع در صدور مجوزهای مربوطه برای نصب آنتن‌ها و توسعه شبکه به زودی شبکه نسل سوم تلفن همراه در تهران نیز راه‌اندازی خواهد شد و این اپراتور در تلاش است تا در آینده ‌ای نزدیک شبکه خود را در سایر شهرهای بزرگ و سپس در سراسر کشور به بهره‌برداری برساند.

راه اندازی اولیه شبکه نسل سوم موبایل در کرج در حالی از سوی تامین تله کام اعلام شده که پیش از این نیز در اول خرداد ماه سال ۹۰ که آخرین مهلت اپراتور سوم برای عرضه سیم کارت بود، مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران از آغاز واگذاری این سیم کارتها به صورت تجاری در تهران خبر داده بودند اما سیم کارتی از سوی این اپراتور به مردم واگذار نشد.

این اپراتور که وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی – شستا- است اردیبهشت ماه سال ۸۹ موفق شد بدون سرمایه گذاری خارجی، پروانه بهره برداری از سومین شبکه موبایل کشور را از آن خود کند که زمان لازم الاجرا شدن پروانه این اپراتور پس از دریافت گواهی عدم تداخل فرکانس از رگولاتوری و پرداخت مبلغ حق الامتیاز اولیه ۳۱ مرداد ماه سال ۸۹ بود و براساس آن تامین تله کام ۹ ماه فرصت داشت که بهره برداری تجاری از این شبکه را آغاز کند.