ازسرگیری توزیع شیر در مدارس اقدامی مثبت است

خورنا: رئیس قطب علمی و فناوری‌های نوین غذایی کشور گفت: توزیع شیر رایگان در مدارس، سرانه مصرف شیر در کشور را ارتقا می‌دهد و اقدامی مثبت برای رشد و سلامتی دانش‌آموزان است.

سیدهادی رضوی در حاشیه همایش شیر ضامن سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: مصرف سرانه شیر در کشور هم اکنون بین ۷۲ تا ۷۵ لیتر در سال است که با استاندارد جهانی بیش از یک‌صد لیتر فاصله دارد.

وی با اشاره به نوع شیر مصرفی در کشور افزود: مصرف شیر سنتی در کشور حجم قابل‌ توجهی به خود اختصاص داده است که در صورت آلوده بودن این شیرها، بیماری خطرناک تب مالت را به دنبال خواهد داشت.

رئیس قطب علمی و فناوری‌های نوین غذایی کشور با بیان این نکته که بهترین شیر مصرفی شیرهای صنعتی است اضافه کرد: با فرهنگ سازی و آموزش می‌توان جامعه را به سمت مصرف شیرهای استریلیزه و پاستوریزه به جای شیرهای سنتی سوق داد.

وی از سرگیری توزیع شیر رایگان در مدارس از سوی دولت را اقدامی ارزشمند خواند و عنوان کرد: با توزیع رایگان شیر در بین کودکان و نوجوانان بخشی از نیاز روزانه آنان به شیر برآورده می‌شود و این اقدام سرانه مصرف شیر در کشور را ارتقا می‌بخشد.

رضوی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ تغذیه سالم در جامعه خاطرنشان کرد: شرکت پگاه خوزستان با برپایی همایش‌هایی پیرامون خواص و اهمیت مصرف شیر و لبنیات هم اکنون در زمینه گسترش فرهنگ تغذیه سالم و افزایش سرانه مصرف شیر در جامعه پیشگام بوده است.

وی همچنین عنوان کرد: تشریح خواص و اهمیت مصرف شیر در بین آموزگاران و کارکنان آموزش و پرورش به عنوان قشر کلیدی جامعه می‌تواند به مصرف مواد غذایی سالم از سوی دانش‌آموزان کمک شایانی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، همایش شیر ضامن سلامتی با همت شرکت پگاه خوزستان و با حضور آموزگاران مرد و زن دوره ابتدایی شهرستان شوش و با هدف آموزش و آشنایی آموزگاران با اهمیت شیر و لبنیات در سالن امور تربیتی شوش برگزار شد.