نصرالله امامی شرحی بر غزل‌های حافظ نوشت

خورنا: دکتر نصرالله امامی گفت: کتاب «شرح حافظ» من آماده چاپ است اما فعلاً مشکلات فنی و چاپخانه‌ای روبه‌رو شده و سه تا چهار ماه دیگر از سوی انتشارات گوزن وارد بازار کتاب می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: تنها تفاوت کتاب “شرح حافظ” من با دیگر کتاب‌های موجود در بازار استفاده از همه منابع موجود در آن است.

وی، با بیان این که سعی کرده‌ است بنای کتاب حاضر را بر اختصار بگذارد تا این کتاب در یک جلد به چاپ برسد، توضیح داد: کتاب «شرح حافظ» شامل کل غزل‌های حافظ و در نهایتِ اختصار واژگانی و با اجمال تمام تألیف شده است؛ به گونه‌ای که مورد استفاده متخصصان و خوانندگان علاقه‌مند قرار بگیرد.

امامی همچنین با اشاره به کتاب دیگر خود با نام «تاریخ مرثیه‌سرایی در ادبیات فارسی» گفت: هم‌اکنون در حال تنظیم و تدوین این کتاب هستم و در نظر دارم که آن را در ۲ جلد چاپ و منتشر کنم. در حال حاضر مشغول آماده کردن جلد دوم آن هستم و به محض آماده شدن هر دو جلد را برای چاپ ارایه می‌کنم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: در واقع کتاب «تاریخ مرثیه‌سرایی در ادبیات فارسی» صورت تکمیل شده چاپ اول آن است. جلد اول این کتاب قبلاً به چاپ رسیده اما چاپ اول آن فقط تا پایان قرن هشتم بود اما در چاپ جدید به مرثیه‌سرایی از آغاز تا قرن معاصر پرداخته‌ام.