علیرغم میل نیروی انتظامی، تجمع اعتراضی کارون برگزار شد/ مسئولان Game Over شدند +تصاویر

خورنا: علیرغم تلاش اندکی که نیروی انتظامی جهت جلوگیری از تشکیل چهارمین زنجیره انسانی حمایت از کارون و اعتراض به آلودگی هوای خوزستان انجام داد، این تجمع از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با آرامش و بدون درگیری برگزار شد.

به گزارش خورنا از اهواز، در این اجتماع مردمی که هزاران نفر در آن شرکت کرده بودند شرکت کنندگان ضمن اعتراض شدید به برخی مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اعتراض خود را بار دیگر به طرح انتقال آب کارون به استانهای مرکزی کشور اعلام نمودند.

در ابتدای تشکیل زنجیره تعدادی از ماموران نیروی انتظامی بدون درگیری سعی در متفرق کردن مردم نمودند که با افزایش جمعیت، دخالت نیروی انتظامی متوقف شد و تجمع در آرامش از ساعت ۱۶ لغایت ۱۸ ادامه یافت.

زنجیره چهارم مردم خوزستان در حالی تشکیل شد که نهادهای زیست محیطی بین المللی، شهر اهواز را به عنوان آلوده ترین شهر جهان عنوان نمودند و مردم خوزستان با تنگی نفس به عنوان یک معضل زیست محیطی جدید دست به گریبان هستند.

شرکت کنندگان ضمن مرتبط دانستن کلیه عوامل زیست محیطی به یکدیگر، از مسئولان کشور و در رأس آن رئیس جمهور خواستند تا نسبت به نابودی محیط زیست بدلیل اصرار استانهای مرکزی واکنش جدی نشان داده و طرح انتقال آب از سرشاخه های  کارون را برای همیشه تعطیل نماید.

تعدای از شرکت کنندگان با پوشیدن ماسکهای نمادین نسبت به وضعیت آلودگی اخیر و تنگی نفس مردم استان اعتراض خود را ابراز داشتند.

خدابخشی رئیس انجمن صنفی مهندسان صنعت آب خوزستان که از ساعات اولیه تشکیل زنجیره حضور یافته بود بر خواسته های برحق مردم و فعالان زیست محیطی استان تاکید کرد.

وی که از یکی از فعالترین افراد در حوزه آب استان است گفت: به طرح آمایش سرزمین و قابلیت های توسعه کشاورزی در کشور توجه نشده و توسعه کشاورزی و حفر چاه ها و بهره برداری از منابع آب و طرح های انتقال آب حوضه به حوضه در کشور به شدت تابع سیاسی بازی و لابی گری است و مراکز قدرت هیچ سخن کارشناسی و تخصصی جدیدی را که در جهت منافع کوتاه مدت خود نباشند را در تصمیمات خود بر نمی تابند و در مقابل آن به شدت موضع می گیرند که مهمترین دلیل به قهقرا رفتن منابع آب کشور و در لبه نابودی قرار دادن آن است.

وی با اشاره به نحوه انتخاب مدیران  آب کشور عنوان کرد: نگاه به ساختار و ضوابط انتخاب مدیران آب کشور حکایت از آن دارد که که رویکردهای آب در طی این ۳۴ سال پس از انقلاب اسلامی دستخوش تغییر عمده ای نشده است و به هر روی فاجعه کنونی حاصل تثبیت شیوه مدیریت سخت افزاری چند دولت مختلف است.

رضا مطوری که از خرمشهر در این تجمع شرکت کرده بود گفت: من در دو زنجیره قبلی شرکت کردم و حاضرم در تمامی اجتماعات حمایت  از کارون شرکت نمایم.

وی که نسبت به اظهارات اخیر نماینده این شهر معترض بود ادامه داد: آقای سامری که عنوان نماینده شهر جنگ زده خرمشهر را یدک می کشد به جای حمایت از مردم در مقابل آنها قرار می گیرد و مخالف  تشکیل زنجیره های مسالمت آمیز است و تشکیل آنها را امنیتی جلوه می دهد در حالی که همه مسئولان امنیتی و سیاسی استان می دانند که تجمع کنندگان هیچ انگیزه سیاسی را دنبال نمی کنند و تنها خواستار حفظ محیط زیست جهت داشتن زندگی سالم هستند.

وی با مقایسه خرمشهر با شهر زلزله زده بم عنوان نمود: در سفری که  قبل و بعد از زلزله به این شهر داشتم پی بردم که اگر مسئولان واقعا می خواستاند برای خوزستان همانند بقیه استانها کار کنند می توانستند همانند شهر بم به خرمشهری که بعد از جنگ تحمیلی به خرابه ای بدل شده رسیدگی نمایند.

مهدی ارزانی که از شهر مسجد سلیمان در این تجمع شرکت کرده بود با اشاره به اتحاد مردم خوزستان در قضیه انتقال آب کارون عنوان کرد: همه مسئولان دولتی، نمایندگان، سیاسیون، فعالان زیست محیطی بدانند که قانون یعنی مصلحت مردم، یعنی سلامت مردم، هیچ قانونی بالای منافع و مصلحت مردم نیست، هرجایی که قانونی تصویب شده و مصالح مردم در آن رعایت نشده می بایست سریعا تعطیل شود. هیچ کس نباید جرأت تصویب قوانین غلط که مستقیما به ضرر سلامت مردم است را نداشته باشد.

در تجمع هفتم آذر حضور خبرنگاران، عکاسان و روزنامه نگاران همانند زنجیره های قبلی کاملا مشهود بود و حضور صدا و سیما برای اولین بار موجب شگفتی تجمع کنندگان گردید.

مردان و زنان استان خوزستان پلاکاردهایی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی حاوی مضامین “امید کارون به دولت امید” ،”لا لإنتقال میاه کارون”، “کارون برای خوزستان”، “کارون زنده…هوای پاک”، “نه آب داریم نه هوا” و “کارون را تقسیم نمی کنیم” در دست داشتند.

IMG_1674 copy IMG_1676 copy IMG_1670 copy IMG_1667 copy IMG_1665 copy IMG_1664 copy IMG_1659 copy IMG_1658 copy IMG_1657 copy IMG_1655 copy IMG_1653 copy IMG_1652 copy IMG_1681 copy IMG_1650 copy IMG_1649 copy IMG_1648 copy IMG_1646 copy IMG_1642 copy IMG_1632 copy IMG_1630 copy IMG_1627 copy IMG_1618 copy IMG_1612 copy IMG_1682 copy IMG_1686 copy IMG_1690 copy IMG_1692 copy IMG_1695 copy IMG_1697 copy IMG_1708 copy IMG_1710 copy IMG_1715 copy IMG_1717 copy

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • sarbandar ما مردم سربندر حمایت خود را نسبت به کارون اعلام میکنیم کارون حمایتت میکنیم
    • ضد سربندر کارون به سربندر چه مربوطه؟ حتماً فردا هم میگید سربندر شهرستان بشه
  • حق گو اینبار پس از چند سال خوشبختانه لر وعرب وقشقائی وفارس همه یک قوم شدند نام کارون فامیلی خوزستان ان شا... این قوم موفق خواهد بود........
  • سعید تمیمی سلام بندرامام خمینی اگه نباشه ماهشهر چیزی برای گفتن نداره ........کارون حمایت .............
    • همشهری دوست بندرامامی، به قول قدیمی ها اول چشم دراومد یا دندون . . .
  • مازیار اینها که این بلاهارو سر خوزستان میارن.خوب میدونن راه نابودی مارو در پیش گرفتن . شایدم واقعا هدفشون و استراتژیشون همینه.از برنامه دیگرشون .اجرای سدگتوند ، نابودی تالابها، استخراج منابع نفت و گاز که فقط آلودگیشون مال ماست و......اگر قصدشون ازبین بردن خوزستان نیست پس هدف چی میتونه باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اصفهان عجب اجتماع توپی واقعا من لذت بردم آدرس بدین اجتماع بعدی منم از اصفهان میام طرفدار شما و کارون خداییش این کارون خیلی آباده حیف آبشو قطع کنن کی دلش میاد
  • سارا باید این اجتماعات همینطور ادامه پیدا کنه تا شاید بتونیم استانمونو نجات بدیم
    • کارون نه فقط اهوازیا بلکه همه ی مردم استان باید بیان جمع بشیم تا کاری کنیم
    • ناشناس ب