متن گفت‌وگوی قذافی و انقلابیون

خورنا: یک پایگاه عرب زبان با اشاره به ابهامات موجود درباره کشته شدن دیکتاتور سابق لیبی حرف‌های وی را پیش از کشته شدن منتشر کرده است.

پایگاه میدل ایست آنلاین در مطلبی با عنوان “جسد قذافی در معرض نمایش، اما شیوه مرگش در پرده‌ای از ابهام” آورده است: جسد قذافی در حالی که در سردخانه‌ای در معرض نمایش قرار گرفته است که روی جسد پوشانده شده تا آثار ضرب و شتم باقی نماند.

این پایگاه می‌افزاید: سر قذافی به سمت چپ گردانیده شده است تا محل اصابت گلوله‌ای که به سمت چپ سرش اصابت کرده است، مخفی نگه داشته شود.

پایگاه فوق نوشت: سوراخی که در سر قذافی به دنبال اصابت گلوله به وجود آمده است کلید مهمی برای حل معمای وی که روایات متعددی درباره‌اش نقل می‌شود، باشد.

این پایگاه به نقل از یکی از فرماندهان میدانی در شهر مصراته ذکر کرد: ما نمی‌خواستیم که قذافی کشته شود، اما هرج و مرج به وجود آمد و انقلابیون خود قانون را اجرا کردند، زیرا مردی که به شدت از آن نفرت داشتند را پیش‌روی خود می‌دیدند.

پایگاه فوق ذکر می‌کند: به طور حتم مردم لیبی کاری به چگونگی کشته‌شدن قذافی ندارند و ناراحت هم نیستند، زیرا طی مدت هفت ماه بسیاری از مردم کشته شدند، اما اگر انقلابیون وی را کشته باشند این موضوع حاکمان جدید لیبی و کشورهای غربی حامی شورای انتقالی را در تنگنای شدید قرار خواهد داد.

این پایگاه می‌نویسد: به خوبی هرج و مرج انقلابیون را در هنگام کشته شدن قذافی می‌توان مشاهده کرد و تصاویر وی در حال خون‌ریزی به همه جای دنیا مخابره شد، اما تصاویر به خوبی گویا نبود و روایات هم گوناگون است برخی معتقدند که وی هنگام بازداشت زنده بوده است.

تصاویر وی در حالی که از پشت خودروی تویوتا به میان بقیه انقلابیون کشانده می‌شد و سپس به سوی آمبولانسی که در ۵۰۰ متری آن قرار داشت هدایت می‌شد پخش شده است و صدای قذافی که به شدت طرفداران حاکمان جدید بر سرش می‌زدند شنیده می‌شد که می‌گفت: به من رحم کنید، به من رحم کنید، این کار(ضرب و شتم) را نکنید، مفهوم رحم را نمی‌دانید؟

در این هنگام یکی از انقلابیون گفت: به تو رحم کنیم تو معنای رحم کردن را می‌دانی؟ خفه شو ای سگ.

همچنین تصاویری از لحظه بیرون کشیدن وی از خودروها از سوی طرفداران شورای انتقالی در حالی که موهای وی را می‌کشیدند، شنیده می‌شد. فردی که قذافی را می‌زد می‌گفت: این به خاطر مصراته است ای سگ. در همین حال فرد دیگری فریاد می‌زد اجازه بدهید زنده بماند.

در این هنگام فرد دیگری فریاد می‌زند و قذافی از دیده‌ها محو می‌شود و صدای شلیک شنیده می‌شود. یکی از انقلابیونی که در صحنه بود، گفت: وضع قذافی بسیار بد بود، اما وی هنگامی که به آمبولانس انتقال داده شد در قید حیات بود.

اما راننده آمبولانس گفت: قذافی مرده بود.

این در حالی است که همین بلا بر سر معتصم قذافی پسر معمر قذافی هم آمد، زیرا نواری که از وی پخش شد نشان نمی‌داد که جراحات زیادی داشته باشد، اما پس از مدتی اعلام شد که کشته شده است و به خوبی آثار ضرب و شتم بر سر و صورت وی دیده می‌شد.

آثار گلوله سلاح سنگین در سینه و گردن معتصم مشخص بود همچنین به پشت و پاهای وی شلیک شده بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *