سخنگوی دولت: رفع حصر از چهره‌های اصلاح‌طلب و آزادی زندانیان سیاسی در دستور کار دولت است

خورنا: سکوت سیاسی دولت شکست. محمد‌باقر نوبخت، سخنگوی کابینه گفت که رفع حصر از چهره‌های اصلاح‌طلب و آزادی زندانیان سیاسی در دستور کار دولت است اما ترجیح این است که این امور در بی‌خبری و در عمل دنبال شود.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» به نقل از اعتماد ؛ وعده صد روزه حسن روحانی به پایان رسیده و چشم به‌راهی برای تحقق شعارهای انتخاباتی‌اش دو چندان شده است؛ شعارهایی که در فصل انتخابات با فریادهای اشتیاق مردم همراهی می‌شد.

گشایش فضای سیاسی، رفع موانع امنیتی، رفع حصر از برخی چهره‌های سیاسی پر‌طرفدار‌ترین این شعارها بودند که با شور و شوق حامیان روحانی در روزهای تبلیغات انتخاباتی پر رنگ و پررنگتر می‌شدند. چرایی استمرار این سکوت – البته نا‌خوشایند- کابینه برای حامیان روحانی سوالی بود که در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت با محمد‌باقر نوبخت در میان گذاشتیم و نوبخت با چهره‌یی گشاد این سکوت را شکست و علت بی‌خبری درباره پیشبرد این موضوعات را تشریح کرد.

نوبخت گفت: با توجه به رویکرد دولت هر اقدامی که در مسائل سیاسی و رفع حصر و گشایش‌های امنیتی و سیاسی کشور مورد انتظار جامعه است در دستور کار رییس‌جمهور قرار دارد.

وی همچنین ادامه داد: در این دست موارد که جامعه منتظر اقدام دولت است گاهی بهتر است به‌جای پیگیری جزییات امور به دولت اعتماد کرد و گذاشت دولتمردان امور را پیش ببرند.

سخنگوی دولت افزود: مردم باید به دولت تدبیر و امید اعتماد داشته باشند و بدانند در برخی امور بهتر است دولت به‌جای اینکه حرفی بزند عمل کند.

نوبخت در پاسخ به اینکه اما جامعه باید حداقل بداند اموری چون مساله رفع حصر را دولت در برنامه دارد تا مطمئن باشد که همه شعار‌های روحانی در فصل انتخابات دنبال می‌شود، تا‌کید کرد: مردم با توجه به روحیاتی که از دکتر روحانی سراغ دارند باید به دولت تدبیر و امید اعتماد کنند.

سخنگوی دولت همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه «رییس‌جمهور در گزارش خود حرف‌های کلی ارائه کرد و در برخی امور که انتظار می‌رفت حداقل مورد اشاره قرار بگیرند سکوت کرد، با این اوصاف باید پرسید که آیا دولت برنامه‌یی برای گشایش فضای سیاسی کشور و رفع محدودیت‌های امنیتی در دستور کار دارد یا نه؟» گفت: همان‌طور که توجه دارید اگر قرار است گشایشی حاصل شود و اتفاقی رخ دهد این به گفته نیست و باید در عمل باشد و با توجه به رویکرد شخص رییس‌جمهور قطعا درباره گشایش فضای سیاسی و فرهنگی کشور متناسب با آرمان‌های نظام اقداماتی انجام خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه در این ارتباط باید فرصت بیشتری داده شود تا آثار آن در جامعه دیده شود، تصریح کرد: اگر قرار است اقدامی صورت بگیرد که در حال انجام است بازگویی آنها ممکن است در روند آنها، مسائل و مشکلاتی ایجاد کند.