تعطیلی یک حلقه چاه نفت و کارخانه فولاد در اندیمشک

خورنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک از تعطیلی یک حلقه دکل حفاری نفت و شرکت صنایع فولاد معدن کناره به دلیل آلودگی های زیست محیطی خبر داد.

مهدی سراج الدین گفت: حوضچه پساب نفتی یک حلقه دکل حفاری مناطق نفتخیز جنوب در منطقه «مهرزیل» مشرف به آب شرب روستای «فیچ» در بخش الوار گرمسیری اندیمشک قرار دارد.

وی افزود: این دکل حفاری با دستور قضایی تا رفع آلودگی و حصول نتایج مورد نظر محیط زیست توقیف و از ادامه فعالیت آن ممانعت شده است.

سراج الدین تصریح کرد: پرونده آلودگی هوا توسط «شرکت صنایع فولاد معدن کناره» نیز از سال ۷۹ تاکنون در مجامع قضایی در جریان است.

وی افزود: این کارخانه که تولید کننده مواد اولیه صنایع فولاد است برای نخستین بار از طریق حکم قضایی تا زمان رفع آلودگی و ایجاد تمهیداتی برای آینده تعطیل خواهد بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک همچنین از دستگیری دو نفر شکارچی در منطقه حفاظت شده چهل پا خبر داد و گفت: این شکارچیان به همراه یک لاشه «بز وحشی» و دو قبضه اسلحه با قایق از دزفول به اندیمشک آمده بودند که تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: یکی دیگر از شکارچیان منطقه نیز حین شکار از ارتفاع ۸۰ متری سقوط کرده است.

سراج الدین اظهار کرد: یک قطعه پرنده «باکلان» نیز که به دلیل آسیب از ناحیه بال و منقار به مدت یک هفته در پاسگاه منطقه حفاظت شده چهل پا نگهداری می شد در این منطقه رها سازی شده است.