لاهیجانزاده: کالیبره نشدن دستگاه‌های سنجش آلایندگی را تکذیب می‌‌کنم

خورنا: مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: کالیبره نشدن ۱۷ دستگاه‌های سنجش آلایندگی خوزستان را تکذیب می‌کنم.

احمدرضا لاهیجان‌زاده ظهر امروز در آیین نخستین همایش HSE که با حضور مسئولان کشوری و استانی و مدیران HSE شرکت‌های پالایش و پخش و پتروشیمی در محل دانشکده نفت آبادان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر محیط زیست به عنوان دومین چالش پیش روی بشر نام برده می‌شود که در کنار فقر و تروریست که به ترتیب در رده‌های اول و سوم چالش‌ها قرار دارند به شمار می‌رود.

وی افزود: در کشورما نیز مسئله محیط زیست یک چالش به حساب می‌آید و باید به آن توجهی ویژه انجام شود.

مدیرکل محیط زیست خوزستان سپس به مسئله مشکل تنگی نفس بر اثر بارندگی‌های اخیر در اهواز و برخی شهرهای خوزستان نیز اشاره و ادامه داد: عاملی که موجب ایجاد این پدیده با وجود بارندگی‌های مناسب، وزش باد و بهبود وضعیت هوا در اهواز وجود داشت هنوز ناشناخته است.

لاهیجان‌زاده تصریح‌کرد: البته این به معنای نفی وجود این عامل نیست اما تاکنون عامل اصلی این مسئله با وجود گمانه‌زنی‌های فراوان انجام شده نامشخص است.

وی اضافه‌کرد: متاسفانه شاهدیم که برخی افرادی که مرتبط با این موضوع نیستند در سایت‌ها و رسانه مصاحبه و نظرات مختلفی را ارائه می‌کنند که هیچ مبنایی نداشته و تنها برای تشویش اذهان است.

مدیرکل محیط زیست خوزستان در ادامه سخنان خود به انتقاد نماینده آبادان در خصوص کالیبره نشدن دستگاه‌های سنجش آلودگی خوزستان نیز واکنش نشان داد و افزود: از ۱۷ دستگاه موجود برای سنجش آلایندگی ۱۰ دستگاه به عنوان تعهدات شرکت نفت خریداری و ماهانه کالیبره می‌شوند و مابقی نیز ظرف سه ساله گذشته خریداری و به شکل منظمی کالیبره می‌شوند.

لاهیجان‌زاده تصریح‌کرد: صحبت‌های مربوط به کالیبره نشدن دستگاه‌های سنجش آلایندگی در خوزستان را کاملا تکذیب و رد می‌کنیم.