۸۰ درصد آلاینده‌های جهان را کشورهای صنعتی تولید می‌کنند.

خورنا: مدیرکل بهداشت و ایمنی وزارت نفت گفت: ۸۰ درصد آلاینده‌های جهان را کشورهای صنعتی تولید می‌کنند.

محمدحسین اردشیری پیش از ظهر امروز در آیین نخستین همایش HSE که با حضور مسئولان کشوری و استانی و مدیران HSE شرکت‌های پالایش و پخش و پتروشیمی در محل دانشکده نفت آبادان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: HSE در واقع یک علم و هنر است که کشورهای پیشرفته از آن در حوزه کاری خود به نحو موثری استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه پالایشگاه آبادان ادامه داد: این پالایشگاه پیش از جنگ دو بار موفق به کسب رتبه اول جهان در این حوزه شده بود.

مدیرکل بهداشت و ایمنی وزارت نفت تصریح‌کرد: سیستم یکپارچه HSE به شکل سیستمی و برای افزایش و توسعه این رشته از سال ۸۳ اجرایی شد.

اردشیری اضافه‌کرد: وزارت نفت دو بار موفق به کسب رتبه سبز در حوزه محیط زیست شده است اما با این وجود باید برای این حوزه کار و تلاش بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان‌کرد: باتوجه به تغییرات آب و هوایی در جهان هم اکنون بحث گرم شدن هوا و مشکلات آن به یک معضل زیست محیطی تبدیل شده است.

مدیرکل بهداشت و ایمنی وزارت نفت افزود: در این راستا از همه کشورهای جهان برای رفع آلودگی‌های زیست محیطی درخواست شده است اما متاسفانه برخی کشورهای پیشرفته حاضر به پذیرش این امر نیستند.

اردشیری تصریح‌کرد: این در حالی است که ۸۰ درصد از آلودگی‌های دنیا را کشورهای صنعتی تولید و جمعیت آنها معادل ۲۰ درصد جمعیت جهان است.

وی گفت: ۲۰ درصد از آلایندگی‌ها نیز مربوط به کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته است که ۸۰ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهداشت و ایمنی وزارت نفت گفت: در مجموع وزارت نفت در حوزه HSE برنامه‌ها و اقدامات زیادی را در دستور کار دارد که با حضور صاحب‌نظران این حوزه آنها را مورد اجرا خواهد گذاشت.