بازدید چراغ خاموش ترکان از منطقه آزاد اروند

خورنا: اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در حالی امروز مهمان شهرهای خرمشهر و آبادان است که تا این لحظه هیچ اطلاع رسانی در خصوص پوشش خبری سفر وی نشده است.

اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور ایران، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، سرپرست سازمان فضایی ایران و شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور صبح امروز وارد آبادان شد و هم‌اکنون در حال بازدید از منطقه آزاد اروند است.

طبق شنیده‌های خبرنگار فارس قرار است ترکان از منطقه صنعتی، بندر خرمشهر و همچنین مرز بین‌المللی شلمچه بازدید و در جلسه‌ای موضوعات مختلف منطقه آزاد اروند را بررسی کند.

حضور ترکان برای بررسی وضعیت منطقه آزاد اروند با توجه به مشکلات عدیده این منطقه و بی‌اعتمادی مردم به عملکرد این سازمان مهم اقتصادی حائز اهمیت است.

منطقه آزاد اروند در سال‌های اخیر یکی از بی‌ثبات‌ترین سازمان‌های کشور در بحث مدیریتی بوده به طوری که در ۲ سال گذشته هر شش ماه یک مدیر عامل برای این سازمان منصوب شده این در حالی است که حکم همه این مدیران سه ساله است.

عدم وجود طرح جامع، بی‌برنامه بودن، گسیل نیروهای غیر بومی و بازنشسته، استخدام‌های رابطه‌ای از جمله موضوعاتی است که مورد اعتراض و انتقاد نخبگان شهرهای آبادان و خرمشهر بوده است اما حداقل تا این لحظه هیچ توجهی به این موضوع نشده و متاسفانه نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر نیز به هر دلیلی نتوانسته‌اند جلوی شیوه نادرست و ناعادلانه استخدام نیروها و مدیران این منطقه را بگیرند.

سازمان منطقه آزاد اروند با وجود اینکه وظایف گردشگری، تجاری و صنعتی را عهده‌دار است اما متاسفانه در در این سه بخش تا کنون موفق عمل نکرده است.

حضور اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور ایران و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد اروند برای تغییر رویکرد این سازمان و جهت دهی به آن برای حل مشکلات دو شهر جنگ‌زده آبادان و خرمشهر می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

اما آنچه که جای تاسف و تاثر دارد نادیده گرفتن نقش مهم رسانه‌ها توسط سازمان منطقه آزاد اروند برای انعکاس اتفاقات و رویکردهای آن است.

مدیر عامل جدید منطقه آزاد اروند در حالی مدتی پیش معارفه شد که از هیچ رسانه‌ای برای پوشش خبری آن دعوت نشد.

دید و بازدید هر ازگاهی مدیران مختلف اجرایی کشور از این سازمان نیز بدون دعوت از خبرنگاران رسانه‌ها صورت می‌گیرد و این در حالی است که در یک اقدام غیر حرفه‌ای یک روز پس از هر رویدادی در منطقه آزاد اروند، روابط عمومی آن اقدام به ارسال خبرهای هدایت شده و تزئیناتی از مراسمات و برنامه‌های انجام شده می‌کند که متاسفانه در برخی از رسانه‌ها نیز انعکاس پیدا می‌کند.

بهر حال با وجود اینکه مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد ظاهرا میانه خوبی با رسانه‌ها برای پاسخگویی دارد اما معلوم نیست چرا روابط عمومی این سازمان به مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه خود که همانا تعامل با رسانه‌ها است بی تفاوت مانده است.