مدیرکل استاندارد خوزستان: مردم از شیرآلات بهداشتی و دارای نشان استاندارد استفاده کنند

خورنا: مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: برای پیشگیری از نفوذ سرب و روی در بدن، مردم از شیرآلات بهداشتی و دارای نشان استاندارد استفاده کنند.

رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: با توجه به اجباری بودن استاندارد شیرآلات و برای پیشگیری از نفوذ سرب و روی در بدن، مردم از شیرآلات بهداشتی و دارای نشان استاندارد استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به استاندارد شیرآلات بهداشتی و استاندارد بودن شیرآلات ساختمانی و فلزاتی که در تهیه آنها به کار می‌رود، عنوان کرد: ساختار اصلی شیرآلات بهداشتی، فلز برنج و درصد کمی از سایر فلزات را تشکیل می‌دهد.

مدیر کل استاندارد خوزستان از سرب به عنوان ماده‌ای یاد کرد که ورود آن از طریق آب آشامیدنی به بدن در دراز مدت سلامت انسان را تهدید می‌کند، از این‌رو عدم استفاده از این فلزات در ساخت شیرآلات بهداشتی تولید داخل که نشان استاندارد دارند به شدت کنترل می‌شود، اما درصد فلزات سرب و روی که در ساخت محصولات قاچاق و غیر استاندارد به کار می‌رود، بسیار زیاد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با عنایت به اهمیت موضوع از تمام شهروندان درخواست می‌شود که در راستای حمایت از تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی استاندارد، علاوه بر توجه ویژه به استفاده از محصولات تولیدی واحدهای دارای پروانه استاندارد با مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به‌منظور بررسی و اقدام قانونی از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان خوزستان اطلاع دهند.