مصباح‌یزدی: جمهوری اسلامی ایران برخوردار از نعمت دولت حقه و رهبر صالح است

خورنا:‌ آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در ششمین همایش علمی روحانیون این قرارگاه تأکید کرد: مهم‌ترین نعمت، نعمت دولت حقه‌ و برخورداری از رهبر صالح است که این نعمت در میان کشورهای اسلامی و در طول تاریخ، شامل حال ایران شده است.

وی افزود: خداوند از ابتدای انقلاب اسلامی ایران، نعمت حضرت امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) را به مردم این کشور ارزانی کرده است و ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

آیت‌الله مصباح‌یزدی افزود: بعضی نعمت‌هاست که ممکن است از سوی انسان مورد غفلت واقع شود؛ مانند نعمت تغییر وضعیت انسان در طول زندگی‌اش که در صورت عدم توجه به این موهبت الهی، ممکن است پای انسان بلغزد و از راه صواب خارج شود؛ چرا که انسان در طول زندگی در موقعیت‌های حساسی قرار می‌گیرد که می‌تواند بلغزد و از قله سعادت به قعر جهنم بیافتد.

وی با برشمردن نمونه‌های قرآنی و تاریخی به تبیین این موضوع پرداخت و افزود: در مقامات سیاسی و غیر سیاسی هم امکان تغییر و سقوط هست؛ کسانی بودند که همدوش امام خمینی(ره) بودند ولی به نقطه مقابل امام(ره) رسیدند.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: باید نعمت‌های خدا را درک کنیم و درصدد شکر آنها باشیم و به ریسمان الهی اعتصام داشته باشیم تا نجات پیدا کنیم.