واکنش علیرضا افتخاری به اظهارات توهین‌آمیز سلحشور

خورنا: علیرضا افتخاری، خواننده کشورمان، به اظهارات توهین آمیز سلحشور علیه زنان بازیگر واکنش نشان داد و خواستار برخورد قانونی با وی شد.

متن کامل یادداشت افتخاری که در روزنامه اعتماد منتشر شد، بدین شرح است:

متاسفانه مورخ ۲۳/۷/۱۳۹۰ توهین آقای فرج‌الله سلحشور به شخصیت هنرمندان متعهد زن که تجارب آنان ثمره سال‌ها تلاش و ریاضت بوده، در خبرگزاری پانا منتشر شد. ایشان چگونه به خود اجازه می‌دهد بدون سیاست‌گذاری، لقب فاحشه را به هنرپیشگان زن از هر دیاری که باشند خطاب کند؟

از آغاز اسلام تاکنون کدام‌یک از اولیا و انبیای ما چنین جمله زننده‌یی نسبت به مقام زن به کار یا به زبان برده‌اند؟ استفاده از این جملات بجز تخریب فرهنگ کشوری تاریخی که سال‌هاست مورد انتقاد دشمنان بیگانه قرار گرفته چه سودی‌ دارد؟

تا کی می‌خواهیم با تخریب دیگران خود را تافته جدا بافته بدانیم و با متوسل‌شدن به این جملات یک‌شبه صعود کنیم و به تبعات آن توجه نداشته باشیم؟ غافل از آنکه این جملات خلاف قانون و مغایر با شوونات اسلامی است. چگونه مسوولان کشور با اینگونه سخنان جمعی که توبه‌پذیر هم نبوده برخوردهای قانونی نکرده و تذکرات لازم را نمی‌دهند؟

هنر ثروتی ملی است و نباید با اینگونه برخوردها که ناشی از ندانم‌کاری (جهل) است، این گنجینه تخریب و منهدم شود. توده مردم می‌دانند هنرمندان تا عاشق نباشند نمی‌توانند ظهور کنند و به اندازه کافی برای رسیدن ریاضت می‌کشند و در بی‌نیازی به سر می‌برند و فقط به حمایت و پشتیبانی مردم، خلاقیت خود را احراز می‌کنند.

در واقع در این کلام به او ظلم شده و حیثیت شخصی و شغلی او هتک حرمت شده است و چنین تهمتی به تمام عزیزان هنرمند سزاوار نیست. باشد تا دیگر شاهد چنین برخورد و رفتارهای دور از شوونات اسلامی نباشیم و مسوولان محترم کشور در انتخاب افراد صالح و شایسته در این گزینه‌ها بکوشند و جایز است هنرمندان عزیز کشور به حفظ حرمت و به حکم رفتار غیرقانونی با اینگونه افراد برخورد کنند.