سهم ۳۸ درصدی بنادر خوزستان از صادرات کشور

خورنا: مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: سهم بنادر خوزستان از صادرات کشور بیش از ۳۸ درصد است.

ابراهیم ایدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با تبریک به‌مناسبت روز صادرات اظهار داشت: در جهان امروز سیر تکاملی توسعه جوامع و پیشرفت سریع در عرصه فن‌آوری در زمینه‌های مختلف علمی، تأثیر بسزایی در شیوه زندگی و رشد اقتصادی به جای  گذاشته به نحوی که این تحولات، ارتباط سریع ملت‌ها با یکدیگر و عدم تکیه بر اقتصاد تک‌محصولی و بسته، محصولات تولیدی، خدماتی، دانش فنی و مهندسی و … را اجتناب ناپذیر کرده است.
وی افزود: توسعه صادرات و ورود صحیح به بازارهای جهانی، همچنین حفظ شرایط و ماندگاری در آن حاصل نمی‌شود مگر با ایجاد یک راهبرد مشخص و پایدار صادراتی که به صورت قانونی غیرقابل تغییر باشد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه کشورها نیز به‌منظور توسعه  اقتصادی ناگزیر به اصلاح ساختار تولید خود شده‌اند گفت: امروز کشورهای جهان با توجه به نیاز تأمین کالاها و مواد مصرفی مورد نیاز به امر بازاریابی و توسعه صادرات توجه خاصی می‌کنند.
وی اضافه کرد: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر صادرات و همچنین اتحادیه‌ها و تشکل‌های صادراتی و سازمان‌های خدمات‌رسانی تجاری از قبیل حمل و نقل، مؤسسات مالی و اعتباری، بیمه، گمرک و … به وظایف خود به خوبی عمل کنند و از سوی دیگر تدوین استراتژی در راستای اشاعه فرهنگ تولید بهترین کالا برای صادرات نیز بسیار کارساز خواهند بود.
به گفته ایدنی استان خوزستان با جمعیتی قریب به پنج میلیون نفر و به‌عنوان پنجمین استان پرجمعیت کشور با سهم یک و ۱۶ درصدی از تولید ناخالص ملی به‌عنوان دومین استان تأثیرگذار در اقتصاد کشور به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: در این میان بنادر خوزستان طی سه سال گذشته با سهم ۳۸ درصدی از صادرات کشور، سالانه بیش از ۹ میلیون تن انواع محصولات را به کشورهای جهان صادر کرده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اضافه کرد: اقتصاد نوین، پرداختن به صادرات را مناسب‌ترین راه عبور از مشکلات اقتصادی دانسته و بر اساس توسعه صادرات را عامل مهمی برای توسعه اقتصادی مطرح می‌کند.
وی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با برخورداری از امکانات و تجهیزات پیشرفته یکی از پیشرفته‌ترین سکوهای صادراتی کشور به شمار می‌رود تصریح کرد: این استان با بهره‌مندی از ذخائر غنی معدنی، منابع طبیعی، بستر خوب کشاورزی و … دارای پتانسیل‌های فراوانی در راستای توسعه صادرات کشور است.
ایدنی اضافه کرد: بهره‌مندی این بندر از قوانین و مقررات مناطق ویژه اقتصادی یکی از مهمترین ساز و کارهای افزایش نقش استان خوزستان در تحقق سند چشم انداز کشور است.
وی در پایان اظهار داشت: از این‌رو بنادر استان خوزستان با پشتوانه ۸۰ سال تجربه در صنعت حمل و نقل دریایی کشور و با بهره‌مندی از امکانات، تجهیزات، دانش فنی نوین و … پذیرای همه دست‌اندرکاران عرصه تولید کالا، خدمات، صاحبان کالا، تجار، بازرگانان و سایر فعالان عرصه تجارت است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *