باران ۱۵۰۰ اهوازی را روانه مراکز درمانی کرد/ آمار در حال افزایش است

خورنا: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بارش باران در شب گذشته، یک هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان اهواز را راهی مراکز درمانی کرد و البته با توجه به تداوم بارشها این روند ادامه خواهد داشت.

ساسان موگهی در خصوص مشکلات تنفسی ایجاد شده به علت بارش باران در اهواز عنوان کرد: در تحقیقات صورت گرفته وجود یک ماده محرک که موجب تحریک سیستم تنفسی در افراد می شود در هوای شهر اهواز شناخته شده است.

وی افزود: زمانی که این ماده محرک وارد سیستم تنفسی افراد می شود تنفس را برای فرد میزبان مشکل می کند و هیچ گونه علایم دیگری به جز تنگی نفس در این گونه خاص وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه، شناسایی این آلاینده در هوا بر عهده سازمانهای مانند حفاظت محیط زیست و هواشناسی است که دارای دستگاه سنجش آلایندگی هستند، عنوان کرد: متاسفانه با بارش باران در شب گذشته این مسمومیت باز هم تشدید شد اما تعداد افرادی که در ۲۴ ساعت گذشته به درمانگاه ها مراجعه کردند کمتر از مراجعه کنندگان در چند هفته گذشته بود.

موگهی با اشاره به اینکه، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارندگی ها در شهر اهواز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در صورتی که علت وقوع این مسمومیت شناسایی نشود امکان این وجود دارد که در هنگام هر بارش باران در شهر اهواز این مشکلات تنفسی در بین شهروندان تشدید شوند.

وی تصریح کرد: بسیاری از بیمارانی که به درمانگاه ها مراجعه کردند در منزل دچار این مسمومیت شدند به همین دلیل عدم خروج افرادی که دچار بیماری تنفسی هستند مورد تایید کارشناسان نیست.

موگهی در توصیه به افرادی که سابقه بیماری تنفسی ندارند اما با بارش باران دچار مشکل تنگی نفس شده اند، گفت: این افراد قبل از اینکه مشکلات تنفسیشان بیشتر شود سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در توصیه به افرادی که دچار بیماری تنفسی هستند و به همین منظور دارو مصرف می کنند، اظهار کرد: این افراد به هیچ عنوان نباید مصرف داروهای خود را قطع کنند و آنها را به صورت مداوم مصرف کنند تا دچار مشکلات بیشتری نشوند.