استقلال با ۲ گل ذوب آهن را مغلوب کرد

خورنا: تیم فوتبال استقلال که در اصفهان به مصاف ذوب آهن این شهر رفته بود، در پایان موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر بر حریف اصفهانی خود پیروز شود.

دیدار تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال در حالی آغاز شد که پیش از این بازی استقلال با ۲۰ امتیاز در رده سوم و ذوب‌آهن با ۱۷ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی لیگ قرار داشتند.

تماشاگران این بازی در دقایق اولیه شاهد چند فرصت برای دو تیم بودند، اما شروع اتفاقات بازی در دقیقه ۷ بود که فرهاد مجیدی با کارت زرد داور جریمه شد.

یک دقیقه بعد یعنی در دقیقه ۸ حنیف عمران‌زاده موفق شد اولین گل بازی را برای استقلال به ثمر برساند.

از لحظه گل تا دقیقه ۱۸‌، بازی در میانه میدان در جریان بود تا اینکه یکی از بازیکنان ذوب‌آهن با ضربه‌ای از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را تهدید کرد اما این ضربه سودی برای سفیدپوشان اصفهانی نداشت.

دقیقه ۲۵ بازیکنان ذوب‌آهن با حرکتی سریع از جناح راست به دروازه استقلال نزدیک شدند و با یک سانتر سریع محمد قاضی را در موقعیت خوب گلزنی قرار دادند اما ضربه چکشی این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در همین دقیقه فریدون زندی به دلیل خطا روی بازیکن ذوب‌آهن از داور کارت زرد گرفت تا تعداد اخطاری‌های استقلال تا دقیقه ۲۵ به عدد ۲ برسد.

دقیقه ۳۱ ذوب‌آهن در فاصله حدود ۲۰ متری از دروازه استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که محمد قاضی و هوار ملامحمد پشت توپ ایستادند ولی در نهایت هوار محمد توپ را به صورت فریدون زندی کوبید که باعث شد این بازیکن لحظاتی برای مداوا به خارج از زمین برود.

دقیقه ۳۳ بازیکن ذوب‌آهن روی ارسال یک ضربه ایستگاهی از نزدیکی‌های نقطه پنالتی می‌توانستند دروازه استقلال را باز کنند اما ضربه کاسترو که از فاصله ۶ قدمی دروازه زده شده بود، مهدی رحمتی با عکس‌العملی سریع به بیرون فرستاد. در ادامه ضربه کرنر نیز حاصلی برای ذوب آهن نداشت.

دقیقه ۴۰ محمد قاضی می‌توانست با جا گذاشتن چند بازیکن استقلال دروازه این تیم را باز کند اما تکل مدافعان آبی‌پوش این فرصت را از او گرفت.

دقیقه ۴۵، میلاد میداوودی گل دوم استقلال را وارد دروازه ذوب‌آهن کرد.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم این سفیدپوشان میزبان بودند که دنبال کم کردن اختلاف با حریف تهرانی خود بازی را هجومی آغاز کردند و در همان چند دقیقه ابتدای بازی صاحب چند موقعیت گلزنی شدند، اما با بی‌دقتی آن‌ها را از دست دادند.

در دقیقه ۴۹ بازیکن ذوب‌آهن روی سانتر توپ به داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت سرزنی شد، ولی ضربه سرش را از داخل محوطه ۶ قدم به بیرون فرستاد.

در دقیقه ۵۷ فریدون زندی ضربه ایستگاهی استقلال را از حدود ۲۰ متری دروازه راه‌آهن شلیک کرد که با عکس‌العمل خوب شهاب گردان روبه‌رو شد.

ضربه ایستگاهی دقیقه ۶۴ تیم ذوب آهن، فرصتی برای شاگردان منصور ابراهیم زاده بود تا اختلاف گل را در این دیدار خانگی به حداقل برسانند، اما با هدر رفتن این ضربه، تیم استقلال همچنان با نتیجه ۲ بر صفر از میزبان خود پیش بود.

منصور ابراهیم‌زاده پس از این موقعیت اسماعیل فرهادی را از روی نیمکت بلند کرد تا او را برای وارد کردن به میدان مسابقه آماده کند. نبرد دو تیم قدرتمند فوتبال ایران در میانه زمین ادامه داشت. شاگردان منصور ابراهیم‌زاده در این مسابقه کمتر برنامه‌ای برای به گل رسیدن داشتند و موقعیت‌های خود را یکی پس از دیگری از دست می‌دادند، اما در طرف مقابل آبی‌پوشان پایتخت با پاس‌های تک ضرب و ارسال از جناحین موقعیت‌های خوبی داشتند که البته توسط مهاجمان این تیم از دست می‌رفت.

در دقیقه ۷۰ مسابقه جاسم کرار بازیکن عراقی استقلال به جای فریدون زندی به میدان آمد. زندی که نخستین حضورش در لیگ برتر این فصل را تجربه می‌کرد توانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد. در طرف مقابل نیز محمد قاضی تعویض شد که از کنار دروازه استقلال زمین را ترک کرد.

تکل فرهاد مجیدی بر روی بازیکن ذوب‌آهن اعتراض بازیکنان اصفهانی را در پی داشت، اما داور مسابقه اعتقادی به خطا نداشت و دستور ادامه بازی را به بازیکنان داد. در ادامه مسابقه ضربه سر مهاجم ذوب‌آهن فرصت مناسب دیگر این تیم بود که از دست رفت تا بازی همچنان با نتیجه ۲ بر ۰ به سود استقلال ادامه پیدا کند. در طرف مقابل نیز فرصت خوب آبی‌پوشان توسط خسرو حیدری از دست رفت.

محسن یوسفی دیگر بازیکن تعویضی استقلال بود که به جای میلاد میداودی وارد میدان شد تا تنها ۱۳ دقیقه زمان برای نبرد داشته باشد. در همین دقایق که تماشاگران ذوب‌آهن علی دایی را تشویق می‌کردند یورگن گده نیز به کنار زمین آمده بود تا بتواند آخرین دستورها را به بازیکنانش انتقال دهد.

در دقیقه ۸۰ مسابقه حسین ماهینی با کارت زرد محسن ترکی مواجه شد و همین خطا فرصی برای استقلال ایجاد کرد که از دست رفت. در طرف مقابل نیز قاسم حدادی‌فر ضربه‌ای به سمت دروازه استقلال روانه کرد، اما با واکنش خوب مهدی رحمتی مواجه شد.

شوت محسن یوسفی در دقیقه ۸۵ مسابقه می‌توانست سومین گل آبی‌پوشان را در پی داشته باشد اما با فاصله نزدیکی از بالای دروازه خارج شد.

در طرف مقابل ارسال بازیکن ذوب‌آهن بر دروازه رحتمی باعث شد تا ۲ بازیکن با یکدیگر برخورد کنند و دروازه‌بان استقلال بر روی زمین بیفتد اما رحمتی خیلی سریع به بازی بازگشت.

در دقایق پایانی مسابقه این شاگردان مظلومی بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند و در نیمه زمین حریف به کارشان ادامه می‌دادند. ارسال آندرانیک تیموریان نیز توسط مدافعان ذوب‌آهن دفع شد اما جاسم کرار در توپ بازگشتی توانست یک ضربه آزاد مناسب بگیرد که شهاب گردان توانست با واکنشی خوب ضربه یوسفی را بگیرد.

دقیقه ۹۰، فرهاد مجیدی می‌توانست در موقعیتی تک به تک دروازه حریف را باز کند که این فرصت را از دست داد.

یکی از جالب‌ترین اتفاق‌های دیدار نیز زمانی رخ داد که در دقیقه ۹۳ بازی مجیدی تعویض شد و بازوبند کاپیتانی را به دست اسماعیل شریفات که به جای او به میدان رفت، بست.

استقلال با این پیروزی با کسب ۲۳ امتیاز بار دیگر به صدر جدول لیگ برتر بازگشت و ذوب‌آهن با این نتیجه ۱۷ امتیازی ماند و در رتبه ششم ماندگار شد.