رفع تصرف اراضی حمیدیه به کجا رسید؟

خورنا: فرماندار حمیدیه از نشست مسئولان محلی این شهرستان با مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان برای رفع تصرف اراضی حمیدیه خبر داد.

سعید فیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حمیدیه با اشاره به برگزاری نشست با مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان برای رفع تصرف اراضی حمیدیه اظهار کرد: تعدادی از اراضی ورودی شهر هستند که به دلایلی میراث فرهنگی روی آنها دست گذاشته است و اجازه ساخت و ساز را به شهروندان نمی‌دهد.

وی افزود: این وضعیت مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده بود و ما نیز درصدد رفع این مشکل از سوی مسئولان استانی برآمدیم.

فرماندار حمیدیه تصریح کرد: افشین حیدری مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان در این زمینه قول مساعد داده است که مشکل شهروندان و زمین‌های تصرفی ورودی این شهر را هر چه سریع‌تر رفع کند.

وی بیان کرد: در این زمینه حریم اراضی مشخص می‌شود و با ساخت و ساز، حمیدیه گسترش پیدا می‌کند.

*واگذاری باغ کاخ شیخ خزعل به شهرداری

فیوضی در ادامه با اشاره به دیگر مصوبات نشست با مدیرکل میراث فرهنگی استان عنوان کرد: باغی بسیار بزرگ در حمیدیه موجود است که در وسط این باغ، کاخ شیخ خزعل بنا شده است.

وی اضافه کرد: در این زمینه نیز با میراث فرهنگی استان خوزستان به توافق رسیدیم که با آزادسازی این حریم، و همچنین اعطای این محدوده به شهرداری در راستای ایجاد ظرفیت گردشگری و توریستی آن تلاش کرد.

فرماندار حمیدیه همچنین عنوان کرد: این کاخ مدت‌هاست که خاک می‌خورد و به مخروبه تبدیل شده است.

وی گفت: با واگذاری این مکان به شهرداری می‌توان در راستای جاذبه‌های توریستی این منطقه بهتر و فعال‌تر عمل کرد و محدوده باغ را تعیین تکلیف کرد.

فیوضی تصریح کرد: این اقدام با همکاری مسئولان محلی و دستگاه قضایی انجام می‌شود و مقدمات کار برای در اختیار گذاشتن مکان به شهرداری صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: توجه به آثار باستانی همواره باید مورد توجه قرار گیرد زیرا مردم نسبت به این بخش رغبت و تمایل بسیار خوبی نشان می‌دهند.

فرماندار حمیدیه در پایان عنوان کرد: می‌توان از این ظرفیت در شهرستان تازه تاسیس حمیدیه برای ارتقای صنعت گردشگری و توریستی بهره برد.