مقاوم‌سازی ۲ هزار مسکن روستایی در شادگان

خورنا: مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی شادگان از مقاوم و ایمن‌سازی‌سازی ۲ هزار و ۳۷۹ مسکن روستایی در این شهرستان خبر داد.

سالم دریس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان آغاز شده و هم‌اکنون در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه این طرح از سال ۸۴ تاکنون در حال اجراست افزود: در این طرح با پرداخت تسهیلات بانکی، نظارت مهندسان ناظر و همچنین رعایت اصول فنی و مهندسی مقاوم‌سازی به اجرا در‌می‌آید.
مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی شادگان تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته تاکنون تعداد ۲ هزار و ۳۷۹ واحد مسکونی و تجاری در سطح روستاهای شهرستان مقاوم‌ و ایمن‌سازی شده است.
به گفته وی سهمیه مقاوم‌سازی منازل روستایی در این شهرستان یک‌هزار و ۳۸۰ واحد مسکونی بوده که تاکنون یک‌هزار و ۷۲۹ پرونده برای اخذ تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند.
دریس خاطرنشان کرد: همچنین از تعداد پرونده‌های ارجاع داده شده به بانک، یک‌هزار و ۲۹۷ واحد موفق به عقد قرارداد، تعداد ۴۳۰ واحد پایان کار دریافت کرده و بقیه نیز در حال احداث هستند.
وی همچنین به مزایای اجرای طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح به‌منظور کاهش آثار بلایای طبیعی، ایمن‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در مقابل حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله و سیل در حال انجام است.
مدیربنیاد مسکن انقلاب اسلامی شادگان اضافه کرد: با اجرای این طرح به‌زودی شاهد بهسازی مناطق روستایی بوده و در صورت بروز بلایا و حوادث طبیعی مطمئناً خسارات کمتری به منطقه وارد می‌شود.
وی در پایان گفت: امیدواریم با حمایت هر چه بیشتر مسئولان شهری و استانی به زودی شاهد پیشرفت و ارتقای منطقه در راستای ارائه خدمات بهینه و مطلوب به شهروندان باشیم.