با افزایش رطوبت هوا کولرها در خوزستان بار دیگر روشن شد

خورنا: با افزایش رطوبت هوا، کولرها در خوزستان بار دیگر روشن شد.

در حالی که پاییز به نیمه‌های خود رسیده و سرمای زمستانی در بیشتر نقاط کشور کم‌کم در حال خودنمایی است و بخاری‌ها و سیستم‌های گرمایشی کارکرد خود را آغاز کردند در خوزستان و به ویژه مناطق جنوبی این استان حکایت کاملا متفاوت است.

پس از چند روز هوای تقریباً مطبوع بهاری که هفته قبل بر آسمان این استان حاکم شده بود، از اواخر پنج‌شنبه و به ویژه از روز گذشته شاهد افزایش رطوبت و گرمای هوا در این مناطق هستیم.

به همین دلیل نیز در بسیاری از مناطق جنوب و جنوب غرب استان خوزستان کولرها و سیستم‌های خنک‌کننده که پس از شش ماه کارکرد متوالی چند روزی را به استراحت پرداخته بودند بار دیگر روشن شدند.

افزایش رطوبت هوا که با افزایش دمای هوا نیز همراه شده شرایط آب‌وهوایی تقریباً تابستانی را در این استان ایجاد کرده است.

*ادامه این روند تا اواخر وقت فردا

رئیس اداره هواشناسی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: به دنبال تقویت سیستم‌های کم‌فشار لایه‌های میانی جو که به صورت بسته در آمده است و هماهنگی با فشار نسبی سطح زمین از اواسط امروز شاهد ابرناکی هوا و از اوسط فردا شاهد بارش‌هایی در استان خوزستان خواهیم بود.

سعید ابراهیمیان افزود: این بارش‌ها همراه با رعد و برق بوده و در مناطق شمالی استان خوزستان بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی آب و هوایی تا اواخر وقت فردا ادامه خواهد داشت و پس از آن این سامانه از منطقه خارج خواهد شد.

رئیس اداره هواشناسی آبادان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین دمای هوا ۳۰ درجه سانتی‌گراد و کم‌ترین میران نیز ۲۱ درجه بوده است.

ابراهیمیان اضافه‌ کرد: همچنین رطوبت هوا در بیشترین میزان خود تا ۸۷ درصد نیز رسیده و در کمترین میزان به ۳۳ درصد کاهش یافته است.

وی در پایان خاطرنشان‌ کرد: رطوبت کنونی نیز ۷۲ درصد است.