رئیس اداره بهزیستی هندیجان از راه‌اندازی نخستین مرکز سلامت روان در هندیجان خبر داد

خورنا: رئیس اداره بهزیستی هندیجان از راه اندازی نخستین مرکز سلامت روان محلی امید در این شهرستان خبر داد.

ماشالله مکتوفی از راه‌اندازی نخستین مرکز سلامت روان محلی امید در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: افتتاح این مرکز گامی در راستای دسترسی بیشتر مردم به خدمات سلامت روان، ارتقای سلامت روان و همچنین بهره‌گیری از توان علمی فارغ‌التحصیلان با مدرک کارشناسی برای ارائه خدمات سلامت روان به همشهریان هندیجانی است.

وی اضافه کرد: این مرکز با حمایت بخش خصوصی دایر شده است و عمده فعالیت آن را شناسایی پتانسیل‌های موجود در محله، تشکیل گروه‌های محلی، اولویت‌بندی و نیازسنجی محلی، غربالگری در حوزه مشکلات رفتاری، بررسی راه‌های کاهش استرس‌های محلی، آموزش و مشاوره پوشش می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان اضافه کرد: این مرکز به دانشجویان در زمینه‌های مذهبی، علمی و روانشناسی، مشاوره رایگان می‌‌دهد.

وی هدف از راه‌اندازی این مرکز را تلاش برای سلامت روانی دانشجویان دانست و افزود: همچنین این مرکز در زمینه مسائل اعتقادی، علمی، راهنمایی تحصیلی و بهداشت روان، خدمات مشاوره‌‌ای ارائه می‌‌دهد.

مکتوفی ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی مرکز مشاوره در دانشگاه، دانشجویان بتوانند برای حل مشکلات مربوط به تحصیل، شخصیتی و… از آن کمک بگیرند.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان در ادامه عنوان کرد: در نظر داریم در آینده‌ای نزدیک همچنین مراکز درمان و بازتوانی سرپایی ترک اعتیاد را نیز با حمایت بخش خصوصی راه اندازی کنیم.

وی عنوان کرد: بیماران از لحظه ورود به این بخش تا زمان خروج و بعد از آن مورد پایش و ارزیابی مداوم و مدون قرار می‌گیرند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *