انجمن اولیا و مربیان شهر سردشت زیدون برتر کشوری شد

خورنا: کسب رتبه‌ بر‌تر کشوری توسط مدرسه ابتدایی آموزگار و دبیرستان شهربانو شهر سردشت زیدون کسب شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش زیدون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: گزارش عملکرد انجمن‌های اولیا و مربیان مدرسه‌های سراسر کشور در سه سطح منطقه، استان خوزستان و کشور بر اساس شاخصه‌هایی از جمله ساماندهی و توسعه همکاری‌های اولیا، آموزش خانواده و خدمات راهنمایی و مشاوره‌ای به خانواده آن‌ها بررسی شده است.

ولی شهبازی با اشاره به اهمیت فعالیت انجمن‌های اولیا و مربیان و نقش آنها در تربیت صحیح دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: دشمن قصد دارد علاوه بر به‌کارگیری انواع ترفندهای تبلیغاتی و برنامه‌های فریبنده فرهنگی رفتار خانواده‌ها به ویژه نسل جوان را در راستای اهداف استکباری خود جهت‌دهی کند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه با اهمیت انجمن‌های اولیا و مربیان در پیشبرد اهداف تربیتی سازمان آموزش و پرورش روی زمین مانده و در نظر گرفته نمی‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر انجمن‌های اولیا و مربیان به حیات خلوت آموزش و پرورش تبدیل شده و بیشتر در خصوص تقویت بعد مالی مدارس از آنها کمک گرفته می‌شود.

شهبازی در خصوص ارتباط و اعتماد متقابل بین اولیا و مربیان تأکید کرد و گفت: والدین باید بدانند که در صورت پیوند قوی با مدرسه پیام تربیتی به دانش‌آموزان نیز تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین ارتباط خود با مدرسه را نزدیکتر کنند و مربیان مدارس نیز والدین را به عنوان بازوی توانمند تربیتی باور نمایند و سعی در تحکیم این ارتباط داشته باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش زیدون اضافه کرد: والدین می‌توانند نقش مهمی را در زندگی فرزندانشان به‌ویژه در پیشبرد و افزایش مهارت‌ها، سطح آموزش و موفقیت شغلی او در آینده ایفا کنند.

وی در پایان از همکاری صمیمانه انجمن اولیا و مربیان و همچنین رابطه خوب والدین با مدارس و این انجمن تقدیر و تشکر کرد.