آخرین نرخ اجاره‌بها در تهران

خورنا: افزایش اجاره‌بها در دو سال گذشته و عدم توان مالی مستاجران موجب شده که در پایان فصل نقل و انتقالات، موجران برای جلب مستاجران قیمت‌ها را تا حدودی کاهش دهند.

گذری بر بنگاه‌های املاک نشان می‌دهد که پس از افزایش اجاره‌بها در تابستان سال گذشته و امسال، بخش زیادی از متقاضیان برای تامین اجاره با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند که همین امر باعث شده که برخی از مالکان برای جلب مشتری در زمان قرارداد قیمت‌ها را کاهش دهند.

براین اساس قیمت اجاره در محله‌هایی که عموماً سطح درآمدی بالایی ندارند در دو سال گذشته افزایش بیشتری داشته است و همین امر پرداخت اجاره‌های سرسام‌آور را برای اقشار زیادی از مستاجران دشوار کرده است بنابراین موجران در این محله‌ها وقتی با بی‌میلی مستاجران روبرو می‌شوند سعی بر کاهش قیمت اجاره‌ها دارند.

گرچه فصل نقل و انتقالات به پایان رسیده است اما هنوز هم گروهی از مستاجران به دنبال یافتن خانه‌ای مناسب هستند که این امر موجب شده مالکان تاحدودی قیمت را در قولنامه‌ها کاهش دهند و این درحالی است که متوسط نرخ اجاره‌بها نسبت به تابستان کاهش نیافته است و بخش زیادی از اقشار جامعه برای تامین مسکن مناسب با مشکل مواجه هستند.

آخرین نرخ اجاره‌بها در پایتخت

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، آپارتمان ۵۲ متری در خیابان جهان‌آرا یک‌خوابه با ۲۰ میلیون تومان رهن و ۲۵۰ هزار تومان به اجاره گذاشته شده است و ۵۵ متری در خیابان دماوند تیرگان طبقه دوم با قیمت ۱۰ میلیون ودیعه و ماهیانه ۳۵۰ هزار تومان، اجاره داده می‌شود.

همچنین برای یک آپارتمان ۶۰ متری در جیحون، ۲ خوابه و با عمر ۲ سال، ۱۵ میلیون تومان رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است و ۶۰ متری در دو خوابه در مجیدیه شمالی بدون پارکینگ به قیمت ۱۲ میلیون تومان رهن و ۳۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

آپارتمان ۵۷ متری در جلفا لوکس و نوساز هم به قیمت ۲۰ میلیون تومان رهن و ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان به اجاره گذاشته شده است و ۶۵ متری در انتهای جیحون و دوخوابه با ۲۵ میلیون تومان رهن کامل اجاره داده می‌شود.

مالک آپارتمانی ۷۰ متری و یک‌خوابه با عمر ۲۰ ساله در اختیاریه هم ۲۰ میلیون تومان ودیعه و ۱۵۰ هزار تومان اجاره برای واحد خود تعیین کرده است همچنین یک واحد ۶۶ متری در میدان ۱۴ نارمک با عمر ۳ ساله و یک خوابه بدون پارکینگ با ۱۲ میلیون تومان ودیعه و ۵۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *