صدور مجوز کالای همراه مسافر به محدوده منطقه آزاد اروند

خورنا: نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز کالای همراه مسافر به ساکنان محدوده منطقه آزاد اروند خبر داد.

عبدالله سامری از صدور مجوز کالای همراه مسافر به ساکنان محدوده منطقه آزاد اروند خبر داد و اظهار کرد: این میزان کالا به ارزش ۸۰ دلار در نظر گرفته می‌شود که ساکنان محدود منطقه آزاد اروند اجازه ورود آن را به منطقه خواهند داشت.

وی اضافه کرد: این اقدام در نشست اخیر نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با مسعود کرباسچیان رئیس گمرک کشور مطرح شده و به تصویب نهایی رسیده است که امضای آن نیز انجام شد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: ورود و خروج این کالاها از طریق گمرکات و بنادر آبادان و خرمشهر که در محدوده منطقه آزاد اروند هستند انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: البته این اقدام بیشتر از طریق مرز شلمچه صورت می‌گیرد و مرز دریایی، زمین و هوایی را شامل خواهد شد.

سامری با اشاره به اینکه این مصوبه در راستای تعالی تجارت و جذب سرمایه‌گذاران به منطقه نیز بسیار موثر خواهد بود عنوان کرد: در این خصوص انتظار تعامل و همکاری مضاعف از سوی مسئولان ملی و استانی می‌رود تا شهرهای محدود منطقه آراد اروند هر چه بیشتر شاهد رشد و شکوفایی منطقه باشند.