مداحان روضه‌های کوتاه بخوانند

خورنا: چهارمین همایش ملی مداحان بسیجی و ایثارگر و یادواره شهید محمدرضا تورجی زاده فرمانده گردان الزهرا(س) در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در حاشیه این مراسم، با بیان اینکه مداحی طولانی قساوت قلب به همراه می‌آورد، گفت: مداحان باید روضه‌های کوتاه بخوانند.

حجت‌الاسلام والمسلم?ن سید یوسف طباطبایی افزود: به تصویر کشیدن تمام جزئیات حادثه عاشورا برای گریاندن مردم کار درستی نیست.

وی با بیان اینکه باید با زمینه سازی مناسب برای حادثه عاشورا، مردم را آماده کرده و روضه را کوتاه خواند، تاکید کرد: مداحان باید مقاتل و وقایع عاشورا را مستند بخوانند و برای این کار باید مطالعه داشته باشند تا مباحث جعلی وارد مباحث عزداری نشود.

وی با اشاره به ورود برخی آلات موسیقی در عزاداری‌ها، گفت: روش سنتی عزاداری باید حفظ شود و از ورود بدعت‌ها جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه در مباحث دینی باید به متخصص دین مراجعه کرد، افزود: در عزاداری هم باید به شیوه و سبک‌هایی که مورد تایید کارشناسان دینی است، رجوع کرد.
وی اظهارکرد: باید از غلو و مسائل اغراق آمیز در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها پرهیز کرد زیرا ائمه اطهار(ع) ما را از این کار باز داشته‌اند در عین حال که برخی اظهارنظرها و مسائل موجب وهن دین می‌شود.

گفتنی است؛ در این مراسم از تعدادی از مداحان ایثارگر، پیشکسوت و نخبه تجلیل شد. رونمایی از مستند ۲۵ دقیقه‌ای یازهرا(س) از دیگر بخش‌های این مراسم بود که با حضور مسوول سازمان بسیج مداحان کشور برگزار شد.