مجری طرح احداث راه‌آهن بندر امام به خرمشهر منصوب شد

خورنا: در حکمی از سوی اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، «اسماعیل رسولی» به عنوان مجری طرح پروژه احداث راه‌آهن بندر امام خمینی (ره) به خرمشهر منصوب شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: «اسماعیل رسولی» به عنوان مجری طرح پروژه احداث راه آهن بندر امام خمینی (ره) به خرمشهر منصوب شد.

اسماعیل زمانی افزود: این حکم در راستای عملیاتی کردن پروژه‌های ترانزیتی و حمل و نقل کالا از مسیر بندر امام خمینی (ره) به منطقه آزاد اروند و کشور عراق ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: احداث این خط آهن و اتصال آن به بندر خشک شلمچه باعث ایجاد سامانه حمل و نقل ریلی برای جابه‌جایی بار حجیم و سنگین از این منطقه به کشور عراق و اتصال خلیج فارس به خط ترانزیتی مدیترانه و اروپا خواهد شد.

زمانی با اشاره به رویکرد اصلی تجارت کشور در خصوص توسعه ترانزیت عنوان کرد: لازم است از موقعیت ویژه ایران به منظور واقع شدن در منطقه خاورمیانه و کریدور شمال جنوب، شرق غرب استفاده کرد.

وی، منطقه آزاد اروند را کریدور ترانزیتی غرب کشور به عراق دانست و تصریح کرد: ظرفیت منطقه آزاد اروند در تبدیل شدن به هاب ترانزیتی منطقه بسیار مناسب است که با حضور موثر بخش خصوصی و دولتی همه چیز برای این توسعه مهیا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در بخشی از این حکم خطاب به اسماعیل رسولی آمده است: با توجه به تجربیات، سوابق و تخصص جنابعالی در امور راه‌آهن، بر حسب این ابلاغ مجری طرح پروژه احداث راه‌‌آهن امام خمینی (ره) به خرمشهر تعیین می‌شوید، امید است با توکل به خداوند متعال موفق و موید باشید.