حذف بخشی از سخنرانی نماینده اسلام‌آباد غرب از صداوسیما، در حضور رهبری

خورنا: زمانی که در تدارک انجام وظیفه در میزبانی سفر مقام معظم رهبری بودیم، از طرف مجمع نمایندگان استان مامور شدم که متن تشکر از ایشان و دعوت مردم به استقبال را تدوین نمایم. در انتهای آن متن برخی از مشکلات و مطالبات مردم را نیز آورده بودم. متاسفانه هنگام قرائت متن از شبکه استانی فهمیدم آن قسمت را برداشته‌‌اند. زمانی که جویا شدم گفتند که در این سفر نباید این موارد مطرح شود.

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آبادغرب در مجلس، در سرمقاله روزنامه رسالت نوشت: بی‌شک بنده ودیگر مسافرین در جلسه جمع‌بندی مصوبات سفر استانی مقام معظم رهبری و هیئت دولت به کرمانشاه، خاطرات و شرایط خاص این رویداد را فراموش نخواهیم کرد.

بعد از گزارش آقای رحیمی معاون اول رئیس‌‌جمهور، رهبر معظم انقلاب سخنرانی جدی‌ای را ایراد فرمودندکه بخش عمده آن توام با بغض بود. روز قبل ایشان «کرمانشاه» را سینه ستبر ایران زمین خوانده بودند که متواضعانه محرومیت‌ها را تحمل کرده است. اما جانانه مقاومت کرده و هنوز وفادار مانده است.

این پهلوان نه تنها نمی‌میرد، بلکه با خروش خود در استقبال از رهبر بزرگ خون ایرانیان را به جوش آورد و بر یاس دشمنان افزود و با افزودن برگ دیگری به تاریخ پایداری خود، روحیه پهلوانی را در فرهنگ سیاسی کشور جان تازه‌ای بخشید. صفت نیکی که بدون استثناء در همه سخنرانی‌ها و بیانات رهبر انقلاب تکرار گردید.

بغض‌های روز آخر، ناشی از روحیه قدرشناسی ایشان بود. می‌گفت: ما مدیون آن شیرزنی هستیم که گفت؛ با دیدن رهبرم، احساس می‌کنم که دو فرزندم شهید نشده‌اند، فرمود: اگر در حق این مردم کوتاهی کنیم فردای قیامت نمی‌توانیم پاسخ‌گو باشیم. فریاد زد که بدنم به لرزه افتاد وقتی فهمیدم که در خانواده‌ای شش جوان بیکار زندگی می‌کنند. و گلایه کرد که شما حق ندارید که با اختلافات و ضعف‌های خود مانع خدمت شایسته به مردم شوید و تاکید فرمود به جای راه رفتن در میدان، باید دوید، چون با فعالیت روزمره و معمولی‌، نمی‌توان عقب‌ماندگی‌های استان را جبران کرد و سرانجام اینکه در چند فراز از بیانات خود همه را با این سئوال خطاب کرد که آیا می‌توانیم از طرف شما به مردم قول دهیم؟ آیا از همین فردا کار را بطور جدی شروع خواهید کرد؟ و در مرحله حرف متوقف نخواهید شد؟و…(نقل به مضمون)

زمانی که در تدارک انجام وظیفه در میزبانی سفر مقام معظم رهبری بودیم، از طرف مجمع نمایندگان استان مامور شدم که متن تشکر از ایشان و دعوت مردم به استقبال را تدوین نمایم. در انتهای آن متن برخی از مشکلات و مطالبات مردم را نیز آورده بودم. متاسفانه هنگام قرائت متن از شبکه استانی فهمیدم آن قسمت را برداشته‌‌اند. زمانی که جویا شدم گفتند که در این سفر نباید این موارد مطرح شود. اما در پایان سفر آنچه برای من و دیگر مردم استان مشهود بود این بود که حضرت آقا بیش از همه ما مسئولان میانی مشغله مطالبات و مشکلات مردم و طرح آن را دارند.

پس از جلسه با آقایان دکتر صالحی، حسینی، نجار، غضنفری، دانشجو و خلیلیان وزرای امور خارجه، اقتصاد، کشور، صنایع و بازرگانی، علوم و کشاورزی و همچنین رحیمی، عزیزی و میر‌تاج‌الدینی معاونین رئیس‌جمهور و چند تن دیگر از اعضای دولت مذاکراتی داشتم. بالاتفاق می‌فرمودند که تاکنون اینگونه آقا را در حالت بغض و تاکید توأمان ندیده بودیم. آنها که روز قبل از تهران آمده بودند، می‌گفتند البته این امر بی‌تأثیر از رابطه درونی چند روز میهمانی ایشان در جمع کرمانشاهی‌ها نیست. صحنه‌هایی که حتی مردم و مسئولان پایتخت را نیز به هیجان واداشته است.