حکم بازداشت پنج نفر از مدیران شرکت‌های آلاینده‌ی کارون صادرشد

خورنا: رییس‌ کل دادگستری استان خوزستان از صدور حکم جلب و بازداشت برای پنج نفر از مدیران شرکت‌های آلاینده رودخانه کارون خبر داد.

محمد‌باقر الفت در حاشیه‌ی برگزاری جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که عصر روز چهارشنبه، ۲۷ مهرماه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در راستای بررسی آلودگی رودخانه کارون در ستاد جرایم خاص دادگستری خوزستان، در حال حاضر حکم محکومیت پنج نفر از مدیران عامل شرکت‌های متخلف به دوایر اجرای احکام کیفری ارسال شده و تا چند روز آینده اقدام علیه آن‌ها انجام و این افراد روانه زندان می‌شوند.

وی افزود: ۱۵ فقره پرونده مربوط به شرکت‌های آلوده‌کننده رودخانه کارون هم در مرحله دادسرا و دادگاه‌ است و مسوولان این شرکت‌ها تحت تعقیب هستند.

الفت با هشدار به آلوده‌کنندگان رودخانه کارون، تاکید کرد: در زمینه آلودگی رودخانه کارون به همه پرونده‌ها با دقت رسیدگی می‌شود و با صنایع، بیمارستان‌ها و سازمان‌ها که فاضلاب خود را در رودخانه کارون تخلیه می‌کنند برخورد قضایی و کیفری می‌شود.

رییس‌کل دادگستری استان خوزستان گفت: همه احکام مربوط به این متخلفان زیست‌ محیطی اجرایی می‌شود و امیدواریم این اهرم قانونی مانع آلوده شدن رودخانه کارون شود، زیرا آلودگی کارون موجب آلودگی جسم و جان شهروندان می‌شود.