واکنش وزیر دفاع به طرح حمله احتمالی به ایران

خورنا: وزیر دفاع تاکید کرد که موضع ایران در مورد استقرار سپر موشکی ناتو در ترکیه همان موضع گذشته است و آن را برای امنیت منطقه مشکل‌زا می‌داند.

سردار احمد وحیدی ـ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ـ عصر پنج‌شنبه در حاشیه دیدار مردمی احمدی‌نژاد و اعضای هیات دولت با مردم تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که یکی از روزنامه‌های ترک به نقل از داوود اوغلو ـ وزیر خارجه ترکیه ـ از تفاهم ایران و ترکیه بر سر استقرار سپر موشکی ناتو در ترکیه خبر داده بود، افزود: وزارت خارجه این موضوع را تکذیب کرد و موضع ما در مورد استقرار سپر موشکی ناتو در ترکیه همان است که قبلا گفته‌ایم و تاکید داریم که این کار، کار نامناسبی است و برای امنیت منطقه مشکل‌زاست.

او در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در مورد اهداف آمریکایی‌ها از سناریوی اخیر و متهم کردن ایران به طراحی ترور سفیر عربستان در واشنگتن، گفت:‌ این یک افتضاح سیاسی برای آمریکایی‌هاست از این جهت که نشان می‌دهد که این‌قدر آن‌ها دچار مشکلات در گرداب‌های سیاسی هستند که ناچار هستند چنین ادعاهای بی‌پایه‌ای را مطرح کنند و حرف‌هایی را بزنند که حتی متحدان خودشان نیز قبول ندارند.

وحیدی ادامه داد: علاوه بر این، این یک افتضاح حقوقی نیز هست و نشان می‌دهد که قسمت قضایی آمریکایی‌ها نیز ابزار دست شده است و این که چگونه حقوق و قضا در این کشور در چنگال سیاست‌های آمریکا خرد می‌شود. از طرف دیگر این یک اقتضاح اطلاعاتی نیز هست از این بابت که آن‌ها اعلام کردند دستگاه اطلاعاتی آن‌ها چنین حرفی را زده است و این نشان می‌دهد که دستگاه اطلاعاتی آن‌ها نیز تابعی از مولفه‌های تصمیمات سیاسی آمریکاست و در مجموع این‌ها نشان دهنده درماندگی‌های آمریکا در مورد مسائل داخلی، جهانی و منطقه‌یی است. آن‌ها به دنبال راه فرار هستند اما با ضعیف‌ترین و بی‌پایه‌ترین روش‌ها.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا مبنی بر این که برخی از تحلیل‌گران معتقدند که آمریکایی‌ها با طراحی چنین سناریویی‌ و با توجه به مشکلات داخلی‌شان به دنبال حمله به ایران هستند؟ گفت: این موضوع که آمریکایی‌ها مرتب به دنبال توطئه علیه جمهوری اسلامی و ملت‌های مسلمان هستند روشن است و تردیدی در آن نیست و این که به دنبال این باشند که شرایط را به گونه‌ای ترسیم کنند که به اعتقاد خود ایران را دچار ترس کنند و ایران را به تسلیم در برابر خواسته‌های خود بکشانند. این هم طبیعتاً سیاست شکست خورده آن‌هاست.

او ادامه داد: گرچه بعید است که آن‌ها چنین جراتی را به خود بدهند که بخواهند چنین کاری را انجام دهند ولی با این وجود جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح با قدرت آماده است که چنان پاسخ دندان‌شکنی به آن‌ها بدهد که یک موج بزرگ‌تر از آن چه که به عنوان موج بیداری اسلامی که در حال حاضر ایجاد شده در پی درسی که ایران به آن‌ها خواهد داد راه بیفتد که تمام امواج سیاسی دنیا را در داخل خود هضم کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *