استاندار خوزستان: ۱۰۰ درصد از طرح «زنجیره انسانی حمایت از کارون» حمایت می‌کنم

خورنا: استاندار خوزستان گفت: ۱۰۰ درصد حمایت خود را از طرح «زنجیره انسانی حمایت از کارون» اعلام می‌کنم چرا که این طرح برای من ارزش بسیاری دارد.

عبدالحسین مقتدایی در اولین مصاحبه خود با رسانه‌ها پس از انتصاب اظهار کرد: کارون سمفونی وحدت مردم استان محسوب می‌شود پس باید مانع از خشک شدن این رودخانه عظیم شویم.

وی بیان کرد: از طرفی به دنبال سدسازی و ساخت نیروگاه در استان هستند اما مصوبه رهبری مبنی بر طرح ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی را فراموش کرده‌اند.

استاندار خوزستان افزود: تا آنجایی که در توان دارم مانع از انتقال آب به شیوه غلط می‌شوم و سعی خواهم کرد طرح ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی را در استان اجرایی کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از طرح زنجیره انسانی در حمایت از کارون که دوم آبان ماه برگزار خواهد شد حمایت خواهید کرد، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد از این طرح حمایت می‌کنم چرا که معتقدم کارون همیشه باید خروشان باشد.

مقتدایی در خصوص تشکیل جلسات استانداری گفت: در اولین فرصت ممکن سعی خواهیم کرد جلسات خود را برگزار کنیم تا هرچه سریع‌تر به مشکلات استان رسیدگی شود.

روز پنج‌شنبه دوم آبان ماه مردم استان به طور خودجوش تحت عنوان طرح «زنجیره انسانی حمایت از کارون» در منطقه بلوار ساحلی اهواز واقع در کیانپارس اجتماع کرده و حمایت خود را از کارون اعلام خواهند کرد.