امامی‌کاشانی: دیکتاتور کثیف لیبی به جهنم رفت

خورنا: خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: وحدت و انسجام ملت و توجه به رهبری و نظام دو رکن است که می‌تواند کارها را پیش ببرد.

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه‌ تهران با مورد توجه قرار دادن سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و استقبال و شور و اشتیاق مردم این استان نسبت به رهبری، فرازهایی از فرمایشات ایشان در ملاقات با دانشگاهیان را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: سخنانی که مقام معظم رهبری درباره ثبات و انعطاف‌پذیری نظام اسلامی فرمودند، بسیار مهم است.

وی افزود:‌ نظام ما نظامی جوان و شاداب است و در مهندسی آن انعطاف‌پذیری وجود دارد، بر این اساس آن‌چه صلاح ملت و خیر مردم باشد و مردم آن را تشخیص و به آن رای دهند در چارچوب نظام اسلامی وجود دارد، بر این مبنا ولی امر در مواردی که باید کاری انجام شود یا نه؟ و در اختیارات ولی‌‌فقیه در قانون اساسی است، ورود پیدا می‌کند.

امامی‌کاشانی تاکید کرد: ‌ولایت مطلقه فقیه آن‌طور نیست که برخی مخالفان بیان می‌کنند و می‌گویند که ولایت به معانی خاصی چون استبداد به کار می‌رود. ولایت فقیه در مواردی برای شکستن بن‌بست‌ها یک ضرورت است و مرتب پیش می‌آید مواردی که رهبر معظم انقلاب نظر می‌دهند و این موضوع در همه جای دنیا مورد توجه است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: باید دانست که این روند بر اساس اسلام و موازین اسلامی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که اگر این نظام، پیر و یا افسرده شد چه باید کرد، افزود: ایشان این بحث را در دانشگاه مطرح می‌کنند، چراکه دانشگاه محل تامل و تعمق است و درس‌خوانده‌ها و نویسنده‌ها باید فکر کنند و اهمیت چنین موضوعی را بیابند.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن مجید درخصوص تفاوت میان اسلام و جاهلیت گفت: اسلام درختی است که جلوه دارد و به آسمان می‌رود نظام اسلامی نیز بر اساس همین شجره‌ طیبه استوار است و

هم‌اکنون نیز در حال حرکت به سمت آسمان است. چنانچه می‌بینیم در کشورهای اسلامی که هم اکنون بیداری شکل گرفته این درخت بارور جلو می‌رود، در کشورهای غیراسلامی مثل آمریکا هم همین‌طور است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این مساله به اسلام مربوط است و به ایران مربوط نیست. ایراد به ملت ایران نیست، ایراد به شخص پیامبر(ص) است. اگر ایرادی دارید به خدا و پیامبر اکرم (ص) بگویید.

وی با بیان این‌که «بانی نظام اسلام امام‌(ره) است» گفت: رکن اول او بود و رکن دوم ملت بودند. هم اکنون نیز همین است. رهبر معظم انقلاب رکن و ملت هم رکن هستند، وحدت و انسجام ملت و توجه به رهبری و نظام دو رکن است که می‌تواند کارها را پیش ببرد.

امامی‌کاشانی با تاکید بر این‌که «همه ما مسئولیم و اگر می‌خواهیم کشور ما همین‌طور شاداب جلو برود دانشگاهیان، جوانان و اقشار مختلف مردم باید پرتلاش کار کنند» اظهار کرد: از طرفی نیز مسئولان نظام باید به کشور و مردم اهمیت دهند و دلسوزی برای مردم، انتخابات و صندلی را برای خدا بخواهند و بدانند رفتن در مجلس شورای اسلامی، پست ریاست‌جمهوری و …. همه و همه باید به خدا وصل باشد. اگر وصل به خدا شد آن وقت زیر درخت طیبه قرار می‌گیریم.

خطیب این هفته نماز جمعه‌ تهران با اشاره به کشته شدن قذافی گفت: یکی از نتایج این موضوع این بود که دیکتاتور کثیف لیبی به جهنم رفت، البته این میوه‌های تلخ و کثیف هستند چنانچه مساله‌ تروری که آمریکا مطرح می‌کند معلوم است که بر اساس افترا و دروغ است.

وی با بیان این‌که «اسلام با ترور مخالف است» گفت: دنیا باید بداند مکتب ما چیست. نظام اسلامی با ترور مخالف است.

امامی‌کاشانی در ادامه خاطرنشان کرد: این‌که دو نفر آدم فرومایه، لغو و ولگردی را پیدا می‌کنند و به او پول می‌دهند تا فلان مطلب را در سایت بگوید و بلوایی به پا می‌شود و این در واقع همان شجره‌ خبیثه است که می‌خواهند فرافکنی کنند. آن‌ها خودشان در آمریکا گرفتار شده‌اند و می‌خواهند فکر مردمشان را از گرفتاری‌هایی که نظام سرمایه‌د‌اری برای آن‌ها درست کرده بیرون کنند.

وی با بیان این‌که «این درخت خبیث مارکسیستی و کمونیستی فروپاشید و تمام حرکت‌هایی که ضدمردم و ضدخدا باشد کم‌کم از هم پاشیده می‌شود» افزود: ان‌شاءالله نظام جوان و شاداب ما در دوش همین ملت عزیز خاصه جوانانمان استوار می‌ماند تا به دست صاحبش امام عصر (عج) برسد.

وی همچنین با اشاره به ایام تشرف هموطنانمان به حج تمتع گفت: امسال بحث برائت بحث مهمی است و غیر از مسلمین افراد زیادی با فریاد مسلمانان هماهنگ خواهند شد.

امامی‌کاشانی در خطبه‌های نخست نماز جمعه این هفته تهران نیز ضمن این‌که از مردم کشورمان به خاطر دعا در جهت سلامتی وی تشکر کرد، گفت: به خاطر عارضه و بیماری که رخ داد توفیق تشرف به نماز جمعه را نداشتم و خدای متعال را شاکرم که دوباره سلامتی را به من باز گرداند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه و در راستای ضرورت سبک‌باری انسان‌ها اظهار کرد: من و توهایی که در ما وجود دارد، فخرفروشی‌ها، پست‌فروشی‌ها، صندلی‌فروشی‌هایی که در ماها وجود دارد را باید دور بریزیم. در دست ما توجیهات، تفسیرها و من گفتن‌های بسیاری است که باید از ما دور شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *