دستگیری ۶ حفار غیرمجاز در باغملک

خورنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از دستگیری شش حفار غیرمجاز در شهرستان باغملک خبر داد.

افشین حیدری اظهار کرد: در روزهای گذشته شش حفار غیرمجاز که در تپه‌های تاریخی شهرستان باغملک واقع در منطقه «تم‌بهار» در حال حفاری بوده‌اند شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به وسایل کشف شده از این افراد گفت: در بازرسی‌های انجام شده آلت‌های حفاری و یک دستگاه فلزیاب از این افراد کشف شده است که تحویل مراجع قضایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطر نشان کرد: این شش نفر پس از راهی شدن زندان با وثیقه بسیار سنگین آزاد شده‌اند و در حال پیگیری پرونده این افراد هستیم تا به مجازات برسند.

حیدری با اشاره به اینکه حفاظت از آثار تاریخی اولویت نخست میراث فرهنگی است، گفت: باید داشته‌های موجود را حفاظت کرد و به این دلیل مبارزه جدی با حفاران غیرمجاز و تعدی کنندگان به فرهنگ و هویت کشور در اولویت نخست قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: در راستای مبارزه به حفاران غیرمجاز و تعدی‌کنندگان به میراث تاریخی خوزستان یگان حفاظت میراث فرهنگی در همه شهرهای خوزستان تجهیز می‌شود و در این‌باره برنامه‌ریزی کلان شده است.

حیدری تاکید کرد: برای مبارزه جدی و تخصصی با تعدی‌کنندگان به آثار تاریخی با دادگستری خوزستان رایزنی شده است که شعبه ویژه جرائم میراثی استان خوزستان تشکیل شود که در این باره دادگستری خوزستان نظر مثبت خود را اعلام کرده است.