اجرای عملیات انتقال آب سد گتوند به لالی/ سد تراز راه‌اندازی شود

خورنا: فرماندار لالی گفت: برای انتقال آب سد گتوند به لالی طرح مطالعاتی به سازمان آب و برق خوزستان داده‌ایم اما هنوز اجرایی نشده است.

علیرضا کیانی اظهار کرد: مطالعات بر روی سد تراز حدود ۱۰ سال است که کار به اتمام رسیده است اما هنوز برای احداث و راه‌اندازی آن هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: اگر این سد راه‌اندازی شود بسیاری از اراضی کشاورزی سیراب می‌شوند و مطمئنا رشد اقتصادی را در منطقه شاهد خواهیم بود.

فرماندار لالی با اشاره به بحث گردشگری لالی تصریح کرد: در هر دوره حدود ۴ میلیون گردشگر به این شهرستان سفر می‌کنند اما شهرداری برای خدمت‌رسانی به آنان در مضیقه است و با مشکلات زیادی روبه رو می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری این شهر به دلیل اینکه بیشتر مردم لالی زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند از دریافت بسیاری از عوارض خودداری می‌کند افزود: این شهر باستانی است و نباید از بازسازی آن غافل شد.

کیانی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: برای انتقال آب سد گتوند به لالی طرح مطالعاتی به سازمان آب و برق خوزستان داده‌ایم اما هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه استعدادهای بسیاری در این شهرستان وجود دارد اضافه کرد: می‌توان وضعیت اقتصاد این منطقه را به سه محور کشاورزی، دامپروری و گردشگری تقسیم کرد که لالی در هر بخش نیازمند حمایت است.

فرماندار لالی در پایان گفت: اعتبارات امسال هنوز به این شهرستان سرازیر نشده است و این امر وضعیت خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی شهرستان را نیز دچار مشکل کرده است.