کارخانه نمک‌زدایی میدان لب سفید مناطق نفت‌خیز راه‌اندازی می‌شود

خورنا: مجری طرح احداث و توسعه واحدهای نمک‌زدایی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از راه‌اندازی کارخانه نمک‌زدایی میدان لب سفید تا دو ماه آینده خبر داد.

علی ابدالی‌لرکی با بیان این که این پروژه از شمار پروژه‌های اولویت‌دار مناطق نفت‌خیز جنوب است اظهار کرد: این کارخانه نخستین واحد نمک‌زدایی در میدان لب سفید است که با هدف افزایش کیفیت نفت خام استحصال شده از این میدان احداث شده است.

وی افزود: اعتبار اجرای این پروژه ۲۳۴ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال است.

مجری طرح احداث و توسعه واحدهای نمک‌زدایی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: کارخانه جدید نمک‌زدایی لب سفید ظرفیت فرآورش روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت خام را دارد و به سیستم‌های پیشرفته مطابق با آخرین استانداردهای فنی و زیست محیطی مجهز است.

ابدالی تصریح‌ کرد: تجهیزات اصلی این کارخانه شامل دو دستگاه نمک‌گیر برقی(دیسالتر)، مخازن تحت فشار مایعات هیدروکربوری، گاز، سوخت و آب، مبدل حرارتی آب و نفت و کوره پیش گرمکن غیرمستقیم نفت خام است.

مجری طرح احداث و توسعه واحدهای نمک‌زدایی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خاطرنشان ‌کرد: ۳۵ دستگاه پمپ‌های فرآیندی و غیرفرآیندی و بیش از ۹ کیلومتر خط لوله غیرفلزی (RTP) و ۲۳ کیلومتر خط لوله فلزی آبرسانی، ساختمان‌ها و تاسیسات جانبی از دیگر تجهیزات نصب شده در این کارخانه است.