تأمین آب مورد نیاز کشاورزان رامشیری در کشت پاییزه

خورنا: فرماندار رامشیر گفت: آب مورد نیاز کشاورزان رامشیری در کشت پاییزه تامین است.

به گزارش خورنا از رامشیر، صبح امروز جلسه  کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان رامشیر در سالن اجتماعات فرماندار برگزار گردید.

فرماندار رامشیر اظهار داشت: امسال با ذخیره بیش از ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب در سد تنظیمی رامشیر برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزان هیچ مشکلی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت پاییزه خواهد رفت گفت : خوشبختانه امسال با ذخیره بیش از ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب در سد تنظیمی رامشیر برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزان هیچ مشکلی نخواهد بود.

حمید سیلاوی نیاز به مصرف سوخت ماشین آلات کشاورزی را در این زمان بیشتر از هر وقت دیگر دانست و از شرکت پخش فراورده های نفتی خواست که در صورت امکان این سهمیه را افزایش دهند.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر  با اشاره به اینکه امسال در انواع کشت تابستانه رشد قابل توجهی صورت گرفت یاد آور شد : امسال در کشت تابستانه بیش از ۳۴۰ هکتار کنجد در اراضی شهرستان کاشته شده که این میزان رشد ۳۰۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

مصطفی هنرمندیان همچنین ار کشت برنج در ۸۰ هکتار ار اراضی رامشیر برای اولین بار خبر داد.

همچنین نمایندگان چهار شرکت جهاد نصر تهران، فارس، آذربایجان شرقی و کرمانشاه که عملیات تسطیح و زهکشی ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را در رامشیر انجام می دهند به منظور انجام عملیات کاشت و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی در سال جاری  بیش از ۱۵۰۰ هکتار از اراضی را به صورت موقت در اختیار کشاورزان قرار دادند.

انتهای خبر/ رضا اکبری