رشد ۳۱ درصدی صادرات و واردات در بندر آبادان

خورنا: مدیرکل بندر و دریانوردی آبادان از رشد ۳۱ درصدی صادرات و واردات در سال جاری در این بندر خبر داد.

سیاوش خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با تبریک به‌مناسبت روز صادرات اظهار داشت: صادرات انواع کالاهای غیرنفتی در آبادان افزایش یافته ‌است.
وی با اشاره به اینکه میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی در شش ماهه نخست سال جاری با ۱۳ درصد افزایش به مرز ۲۶ هزار و ۷۵۸ تن رسیده است، افزود: میزان تخلیه کالای ملوانی در بندر آبادان نیز ۳ هزار و ۲۶۳ تن محاسبه شده‌ است.
مدیرکل بندر و دریانوردی آبادان خاطرنشان کرد: با توجه اتصال سیستماتیک بندر آبادان به بنادر چوئبده و اروندکنار، صادرات کالا در این سه بندر به صورت روزانه انجام می‌گیرد.
وی همچنین میزان رشد صادرات در شش ماهه نخست سال جاری در این بندر را ۸۴ درصد عنوان کرد و گفت: امسال با تلاش‌های صورت گرفته نزدیک به ۴۸۰ هزار تن کالا از بندر آبادان صادر شده که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۲۶۱ هزار تن بوده است.
به گفته خدابخشی کل میزان تخلیه و بارگیری این بندر در نیمه نخست سال جاری ۸۰۶ هزار تن و در سال ۶۱۴ هزار تن بوده است.
وی در خصوص وضعیت صادرات بنادر چوئبده و اروندکنار نیز گفت: بنادر چوئبده و اروندکنار به‌ عنوان بنادر صادراتی تخصصی در زمینه صادرات ماهی، علوفه و احشام فعالیت می‌کنند.
مدیرکل بندر و دریانوردی آبادان در خصوص تسهیلات ارائه شده به صادرکنندگان گفت: بارگیری کالاهای صادراتی بر تخلیه کالای وارداتی اولویت دارد، که این امر باعث تسهیل صادرات کالا شده است.
به گفته وی میزان کل صادرات و واردات اداره بندر در سال جاری ۳۱ درصد است.
خدابخشی با اشاره به تسهیلات موجود در بنادر آبادان برای صادرکنندگان افزود: اعمال کنترل ترافیک، گذرنامه، نیروی‌انتظامی، گارد و انتظامات و کنترل ورود و خروج شبانه روزی شناورها در هر سه بندر از جمله تسهیلاتی هستند که موجب تسریع امر صادرات می‌شوند.